یک کارشناس آلمانی تاکید کرد هیچ سامانه دفاعی کارآمدی در مقابل موشک مافوق صوت آوانگارد روسیه وجود ندارد.

هیچ سامانه‌ای قادر به مقابله با موشک مافوق صوت آوانگارد روسیه نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته یک کارشناس آلمانی، هیچ سامانه دفاعی کارآمدی در مقابل موشک مافوق صوت آوانگارد روسیه که ماه دسامبر با موفقیت آزمایش شد، وجود ندارد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، مارس 2018 اعلام کرد کشورش نوع جدیدی از سلاح دارای سرعت مافوق صوت ساخته که مانند یک "گلوله آتشین" است. اکنون در حالیکه کمتر از یک هفته به آغاز سال 2019 باقی مانده، اطلاعاتی درباره آزمایش موفقیت‌آمیز این سلاح منتشر شده است.

درک زیمپر از مرکز هوافضای آلمان به رادیو دی ال اف این کشور گفت هیچ سامانه دفاعی کارآمدی در مقابل موشک مافوق صوت آوانگارد که ماه دسامبر با موفقیت آزمایش شد، وجود ندارد.

به گفته این کارشناس آلمانی، رهگیری یک موشک مافوق صوت "بسیار دشوار" است.

زیمپر با اشاره به اظهارات جان هایتن، رئیس فرماندهی راهبردی آمریکا، به اذعان این حقیقت در آمریکا اشاره کرد که چنین موشکی قابل رهگیری نیست. این مقام نظامی ماه مارس در کمیته نیروهای مسلح سنا گفته بود آمریکا نمی‌تواند مانع استفاده از چنین سلاحی علیه خود شود.

به گفته این کارشناس آلمانی، به جز روسیه، چین و آمریکا نیز در حال حاضر درباره این فناوری تحقیق می‌کنند. با این حال, وی گفت آزمایش موفقیت آمیز آوانگارد توازن قدرت را در جهان تغییر نداده است.

زیمپر به رادیو دی ال اف گفت: "روشن است کشورهایی مانند روسیه، آمریکا و چین سال ها درباره چنین سیستم هایی تحقیق کرده‌اند و گفتن این که کدام یک در این زمینه جلوتر است, دشوار است. این یک رقابت بسیار نزدیک است."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار