معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم عنوان کرد؛

۶۲ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی قم اضافه می شود

ذاکریان گفت:تلاش داریم تا پایان سال تعداد۱۲و ۵۰ دستگاه اتوبوس جدیدرا واردناوگان اتوبوسرانی شهر قم کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،عباس ذاکریان معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم با بیان اینکه امسال در بحث خرید اتوبوس، پیگیری برای خرید تعداد ۱۲ دستگاه را داشتیم،گفت: قرارداد آن‌ها نهایی شده است و در صورت ابلاغ قرارداد این خرید، امیدواریم که تا پایان امسال این اتوبوس‌ها تحویل شهرداری شود.

معاون شهردار قم همچنین با اشاره به طرح دولت برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر‌ها عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور پیگیر این طرح هستند که اگر این پروژه به سرانجام برسد که قاعدتا به سال آینده یا سال ۹۹ خواهد رسید و تعداد ۲۵۰ دستگاه نیز از این محل تامین خواهد شد که طبق برنامه این ناوگان از خودروسازان داخلی خریداری می‌شود.

وی برنامه شهرداری برای خریداری ۵۰ دستگاه اتوبوس برای شهر قم را مورد توجه قرار داد واضافه کرد: تشریفات برگزاری مناقصه این خریداری نیز در حال انجام است تا بتوانیم تا پایان سال این ناوگان را وارد شهر قم کنیم.

وی با بیان اینکه هزینه خریداری اتوبوس طی سال‌های اخیر افزایش سرسام‌آوری داشته است، اشاره کرد: در گذشته بیش از ۸۰ درصد هزینه اتوبوس‌ها را دولت یارانه پرداخت می‌کرد، اما در حال حاضر شهرداری باید تمام هزینه آن را که به شدت نیز افزایش یافته بپردازد و همین مساله مشکلاتی را در نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهری در کشور ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ح

پیگیری شهرداری برای تامین ۶۲ دستگاه اتوبوس جدید تا پایان سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار