استاندار آذربایجان غربی گفت: در بحث گازرسانی استانی، ما یکی از استان‌های عقب مانده بوده‌ایم، خوشبختانه در دو، یه سال اخیر اتفاقات بسیار خوبی در این زمینه رخ داد. ان شاالله در یکی دو سال آینده به ۸۳% برخورداری گاز شهری و روستایی می‌رسیم.


آذربایجان غربی در دوسال آینده از ۸۳ درصد گاز شهری برخوردار می‌شود/ در نهم دی ماه وظیفه ما حفظ وحدت و یکپارچگی و حمایت از رهبری استمحمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با بودجه تخصیص داده شده در سال ۹۸ به این استان گفت: از سال ۹۲ به بعد خوشبختانه  همواره بودجه استان ما رو به افزایش بوده و قابل مقایسه با بودجه‌های قبلی نیست، ما در دولت تدبیر و امید تا کنون بالای ۱۵ هزار میلیارد تومان از منابع ملی و استانی استفاده کرده‌ایم و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه سالانه استان است.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه گفت: در سفر اول رئیس جمهور، مصوباتی با بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان به این استان تخصیص داده شد، در سفر یک ماه قبل رئیس جمهور، با توجه به مصوباتی که داشتند، حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان به‌علاوه ۸۰۰میلیارد تومان، جمعا مبلغی حدود ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد از بودجه سفرهای استانی، برای استان ما تخصیص داده شده است.

وی در خصوص عقب‌ماندگی‌های استان اظهار کرد: استان آذربایجان غربی در بسیاری  از شاخص‌های توسعه، بدلیل عقب ماندگی‌های قبل از انقلاب و مسائل خاصی که در دهه اول انقلاب با آن‌ها مواجه بود؛  رشد خوبی نداشته است. اکنون در استان ما ۱۲ هزار کلاس نیاز به تخته، نوسازی و بازسازی دارند، در بحث جاده روستایی،  نیاز به احداث ۳ هزار کیلومتر  آسفالت جاده روستایی داریم، در بحث بی‌سوادی به دلایل خاصی استان ما با نرخ بالایی مواجه بود که توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم؛  همچنین ما در بحث برخورداری از تخت‌های بیمارستانی از تناسبات کشوری خیلی عقب بوده‌ایم که با افتتاح‌هایی که امسال انجام داده‌ایم، در تناسب آمار کشوری روند رو به جلو‌ی برداشته ایم، بعلاوه در بحث گازرسانی استانی، ما یکی از استان‌های عقب مانده بوده‌ایم، خوشبختانه در دو، سه سال اخیر اتفاقات بسیار خوبی در این زمینه رخ داد. ان شاالله در یکی دو سال آینده به ۸۳% برخورداری گاز شهری و روستایی می‌رسیم.

شهریاری درباره بودجه سال ۹۸ استان آذربایجان غربی گفت: خوشبختانه دولت به خوبی موضع توازن استان‌ها را رعایت کرده است. بخش‌های دیگر مانند آموزش، بحث‌های حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی و بسیاری از بخش‌های دیگر استان در حال رشد و توسعه هستند. خوشبختانه دولت علی‌رغم مشکلاتی که با آن‌ها مواجه بوده ؛ بودجه خوبی را به آذربایجان غربی به دلیل جمعیت و نیازهای این استان اختصاص داده است. امیدواریم مشکلات اقتصادی که مشکلات ملی هستند، حل شود و قطعا توجه بیشتری از طرف دولت محترم خواهد شد. در استان هم برنامه ما این است که توازن را در استان رعایت کنیم. در شهرستان‌هایی که عقب مانده‌تر هستند، و از امکانات آبادی و عمرانی کمتر بهره بردند؛ عدالت را در تقسیم بودجه  رعایت کنیم. اگر دولت بتواند بودجه را کامل تخصیص دهد؛ می‌توانیم بسیاری از عقب‌ماندگی‌های استان را در سال ۹۸ برطرف کنیم.

استاندار آذربایجان غربی در رابطه با  ۹ دی گفت: بعد از گذشت اتفاقات نهم دی ماه سال گذشته، دشمنان کشور برنامه‌های زیادی را برای اینکه بتوانند به انقلاب ما صدمه بزنند، داشتند و به‌صورت شفاف اقدامات خود را انجام دادند، مردم خوشبختانه علی‌رغم همه نارضایتی هایی که از گرانی‌ها و بحث‌های دیگر داشتند، به خوبی توانستند در مقابل این توطئه ها مقاومت کنند.

وی در خصوص فتنه سال ۸۸ گفت: بحث ۸۸ دلایل متعددی داشت، دشمن و نیروهای ضد انقلاب از اعتراضاتی که برخی از افراد به نتایج انتخابات داشتند، حداکثر استفاده را در آشوب‌ها کردند.  روی کار آمدند و در مواقعی هم به شعائر و ارزش های انقلاب هم ضربه زد. نهایت استفاده را در تجمعات کردند و با سر دادن شعارهایی، به ارزشهای انقلاب ضربه زدند.  ۹ دی ماه ۸۸ هم تجمع مردمی بود که بخاطر همان هنجار شکنی‌ عده‌ای خاص، به خیابان آمده بودند.

شهریاری گفت: در ۹ دی ماه  اتفاقی که رخ داد این بود، کسانی که به کاندیدهای دیگر هم رای داده بودند در آن روز بخاطر حفظ وحدت، یکپارچگی و حمایت از رهبری در آن تجمع  شرکت کردند؛ امروز وظیفه ماست که در این شرایط حساس، کسی ۹ دی را به اسم خودش مصادره نکند، در این شرایط باید بیشترین هدف ما، وحدت، یکپارچگی ایران و حمایت از نظام انقلاب اسلامی و رهبری باشد. ان شاالله این موضوع باعث شود که وحدت بیشتری در بین جریان‌های انقلاب و گروه‌های سیاسی شکل بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار