مدیر اجرایی طرح ترسیب کربن در خراسان جنوبی گفت:۷۰۷ نفر از صندوق خرد اعتباری طرح بین المللی ترسیب کربن تسهیلات اشتغال زایی دریافت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛یاری مدیر اجرایی طرح بین المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی گفت:707 نفر در استان از محل تشکيل 97 صندوق خرد اعتباری طرح بین المللی ترسیب کربن تسهیلات اشتغال زایی دريافت کردند .

وی افزود:بیشتر این تسهیلات برای راه اندازی کارگاههای صنایع دستی و پس از آن طرح های کشاورزی و دامداری هزینه شده است.

یاری گفت:اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن از سال 84 در خراسان جنوبی آغاز و تاکنون در این طرح 97 گروه توسعه روستایی تشکیل و راه اندازی شده که 63 گروه مربوط به شهرستان سربیشه، 15 گروه شهرستان خوسف و 19 گروه مربوط به شهرستان نهبندان است.

مدیر اجرایی طرح بین المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی افزود:هم اکنون هزار و 771 نفر در گروههای توسعه روستایی شهرستان سربیشه، 326 نفر شهرستان خوسف و 370 نفر در گروههای توسعه شهرستان نهبندان عضو هستند.

وی گفت:در هر گروه یک صندوق خرد اعتباری نیز راه اندازی شده است که علاوه بر آورده اعضا، کمک های اعتباری دولتی و خیران نیز در آن جمع آوری می شود.

یاری با بیان اینکه تاکنون 254 میلیون تومان آورده اعضا در این صندوق ها جمع آوری شده است، افزود: از محل همین صندوق ها تاکنون 955 میلیون تومان تسهیلات برای 707 طرح اشتغالزا و همچنین 723 درخواست وام موردی اعطا شده است.

مدیر اجرایی طرح بین المللی ترسیب کربن محدوده فعلی اجرای این طرح در استان را یک میلیون و 276 هزار و 342 هکتار اعلام کرد که 225 هزار هکتار آن مربوط به 40 روستای شهرستان سربیشه و یک میلیون و 51 هزار و 342 هکتار آن مربوط به 220 روستا در سایر شهرستانهای استان است.

انتهای پیام/غ

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.