مدیر آموزش و پرورش ایذه از برگزاری کارگاه آموزشی معماری نوین تدریس با تأکید بر طراحی آموزشی خبر داد.

فرهنگ محمودی، مدیر آموزش و پرورش ایذه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: کارگاه آموزشی معماری نوین در دبستان شهید سنجر کریمی به همت علیرضایی کارشناس تکنولوژی و گروه‌های آموزشی ابتدایی و با حضور مدرس استانی خانم دسترنجی و ۲۵۰ تن از آموزگاران دوره ابتدایی برگزار شد.

وی افزود: در اکثر کلاس‌های سنتی و قبل از پیدایش مفاهیم طراحی آموزشی و معماری نوین تدریس، معلم از طریق تشریح، داستان‌سرایی، بحث، سخنرانی و توضیح به دانش آموزان آموزش می‌داد؛ در صورتی که بعد از تخصصی‌تر شدن فرآیند یاددهی و یادگیری، بحث فرق کرد. طراحی آموزشی و معماری نوین تدریس معادلات فرآیند یاددهی و یادگیری را تغییر دادند.

محمودی بیان داشت: با توجه به اهمیت زیاد مبحث طراحی آموزشی هدف از برگزاری این کارگاه ارائه روش‌های نوین یادگیری و یاددهی است و طراحی آموزشی براساس معماری نوین تدریس است، یادگیری در اثر به چالش کشیدن دانش آموزان و فعال نمودن هر چه بیشتر آنان در کلاس درس رخ می‌دهد و این چالش‌ها هر چه هدفدارتر، معناتر، متنوع تر، جذاب تر، مهیج‌تر و جدیدتر باشد، یادگیری آسان‌تر و زودتر صورت می‌پذیرد.

مدیر آموزش و پرورش ایذه عنوان کرد: با عنایت به نقش مؤثر روش‌های فعال یاددهی - یادگیری در تعمیق و پایداری آموخته‌های فراگیران، و از آنجا که تدریس مؤثر می‌تواند سبب شکوفا شدن استعداد‌های دانش آموزان و تقویت مهارت‌ها و قابلیت‌های آنان شود؛ لازم است از روش‌های هدفمند، جذاب و مؤثر در آموزش و تدریس در کلاس درس به دانش آموزان استفاده شود. امیدوارم که برگزاری این کارگاه‌ها ما را در رساندن به این هدف یاری کند.

انتهای پیام/م

ارائه آموزش های معماری نوین تدریس در کار گاه آموزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.