رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بخش خصوصی ایران آمادگی کامل برای تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج اصلی مردم سوریه را دارد.

آمادگی بخش خصوصی برای تأمین کالای اساسی سوریهبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در همایش مشترک ایران و سوریه که با حضور محمد سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: بخش خصوصی ایران آمادگی کامل  برای تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج اصلی مردم سوریه را دارد.

وی با بیان اینکه این سفرها می‌تواند نشانگر عمق روابط راهبردی ایران و سوریه و اراده مقامات برای توسعه روابط باشد، گفت: در دوران پساداعش و جنگ داخلی روند بازسازی سوریه باید سرعت بگیرد.

شافعی با اشاره به تشکیل ستاد بازسازی سوریه افزود: تشکل‌های صنعتی از جمله برق، موادغذایی، دارویی و غیره در این ستاد عضویت دارند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: ما اقدامات لازم را از طرف ایران برای تشکیل اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه انجام داده‌ایم.

این مقام مسئول بیان کرد: انتظار می‌رود با تلاش بخش‌ خصوصی، سطح مناسبات اقتصادی دو کشور ارتقا یابد و در تجارت کالایی همکاری‌های موثری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه به جز چند کالا، میزان تعرفه‌های گمرکی بین دو کشور ۴ درصد تعیین شده است، گفت: نقل و انتقال پول، همکاری‌های بانکی و حمل و نقل عمده ترین مشکل همکاری‌های تجاری دو کشور است.

در ادامه ترک آبادی سفیر سوریه در تهران گفت: امروز باید اقدامات فعالانه ای را از سوی شرکت‌های ایرانی شاهد باشیم تا در بازسازی سوریه نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه درهای سوریه به روی شرکت های ایرانی باز است، تصریح کرد: با امضای توافق‌نامه اقتصادی دو کشور، گام‌های بلندی برای سرمایه گذاری و حضور شرکت‌های ایرانی در سوریه برداشته شد.

سفیر ایران در سوریه با تأکید بر اینکه روابط دو کشور دیرینه و تاریخی است، گفت: درهای سفارت ایران در دمشق به روی تمام فعالان بخش خصوصی و شرکت‌ها برای حضور در سوریه باز است.

انتهای پیام/

میزان تعرفه‌های گمرکی بین دو کشور ایران  و سوریه ۴درصد تعیین شده است

برچسب ها: اتاق بازرگانی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار