رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: واجب است در بحران‌ها انسان خوب فکر کرده و براساس اندیشه و فکر عاقلانه تصمیم صحیح را بگیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمیدرضا رشیدی‌نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان امروز هشتم دی ماه در نشست بصیرتی "مشق حضور" در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با حضور نماینده، ولی فقیه در سپاه قدس گفت: وظیفه ماست ایامی را که در تاریخ این مملکت ماندگار است، گرامی بداریم و ۹ دی از روز‌های ماندگار و به نام روز بصرت نامگذاری شده که گرامیداشت این روز به اعتقادات همه ما بر می‌گردد.

وی افزود: ایران کشور اسلامی است و زمانی که پای اعتقادات و ارزش‌های دینی به میان می‌آید با کسی شوخی ندارد.

نماینده، ولی فقیه در سپاه قدس با اشاره به اینکه شناخت از طریق حواس پنجگانه است، بیان کرد: عمدتا شناخت عقلانی از طریق گوش و چشم صورت می‌گیرد که آنچه دریافت می‌شود نیاز به پردازش عقلانی دارد و در تفکر و دوراندیشی این پردازش صورت می‌گیرد و به تصمیم گیری می‌انجامد و هرچه تفکر عمیق‌تر باشد تصمیم گیری صحیح‌تر است و زمانی که بحث اعتقادات است، به بصیرت مربوط می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با بصیرت می‌توان دوست و دشمن را شناخت و رفتار در مقابل آن‌ها را مشخص کرد و حریمی دور خود تشکیل داد تا از خدشه‌ها و تحریکات منجر به آسیب جلوگیری کرد و در مبانی اعتقادی این از ما خواسته شده و وظیفه داریم به آن عمل کنیم و به این دلیل ارزش یک ساعت تفکر با سال‌ها عبادت مقایسه شده است.

وی با اشاره به فتنه سال ۸۸ افزود: در آن زمان شرایط پشت سر گذاشته شد و کشور بیمه شد و امروز در شرایط جنگ اقتصادی وظیفه داریم با علم و آگاهی بیشتر با بحران‌ها روبه رو شویم و شرایط را پشت سر بگذاریم.

رشیدی‌نژاد تصریح کرد: در شرایط امروز هیچ زمانی نا امیدانه به مسائل فکر نکنیم و با کار مضاعف، توکل بر خدا و تدبر و تفکر راه خوب را پیش گرفته تا از بحران‌ها نجات یافته و عزت و سربلندی برای کشورمان فراهم شود.

رشیدی نژاد تصریح کرد: ایران کشور اسلامی است و زمانی که پای اعتقادات و ارزش‌های دینی به میان می‌آید با کسی شوخی ندارد.
انتهای پیام/ی

ایران کشور اسلامی است و زمانی که پای اعتقادات و ارزش‌های دینی به میان می‌آید با کسی شوخی ندارد

برچسب ها: فتنه 88 ، اخبارسیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.