با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی ساری برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضا پورفلاح مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به ضرورت برخورد جدی با سوء‌استفاده کنندگان در تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، گفت: بهره برداران بخش کشاورزی ضروری است قبل از هرگونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی خود با مراجعه به جهاد کشاورزی نسبت به دریافت مجوز تغییر کاربری اقدام کنند.

وی افزود: سعی شد با تسهیل در روند صدور مجوز برای تغییر کاربری‌های مجاز در اراضی کشاورزی، فرآیند مربوطه در کوتاه‌ترین زمان ممکن برابر قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و قانون جلوگیری از خُرد شدن اراضی و آئین‌نامه‌های مربوطه انجام شود.

پورفلاح با بیان اینکه خدمات‌رسانی به بهره برداران و برخورد با متخلفان دو رویکرد اساسی در حوزه حفاظت از زمین است، گفت: خدمات‌رسانی و تسهیل شرایط برای تولید بهره‌برداران بخش کشاورزی و کشاورزان واقعی و برخورد با تخلفات و ساخت و ساز‌های غیرمجاز و سوءاستفاده‌های سوداگران و سودجویان از زمین‌های کشاورزی از اولویت‌ها است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر بسیاری از دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های تدوین شده و اصلاحی در جهت تسهیل شرایط برای تولیدکنندگان و تامین امنیت غذایی جامعه بوده است، افزود: لازمه تحقق سیاست حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی و پیشگیری از تخلفات این حوزه، به کاربستن مجموعه‌ای اقدامات مانند استفاده از فناوری‌های جدید، آموزش و ترویج، توانمندسازی جوامع محلی، اصلاح و به روز کردن قوانین و مقررات برای بهبود آگاهی عمومی است.

پورفلاح گفت: در رفع تداخلات اراضی و کاداستر اراضی کشاورزی کار‌هایی در حال انجام بوده و صدور اسناد اراضی کشاورزی مورد تاکید است.

انتهای پیام/ م

تغییر کاربری‌های غیرمجاز ساری زیر ذره بین بازرسان جهاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار