۸ هزار و ۸۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی قائم شهر به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجید جعفری مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر گفت: ۲۹ مورد تغییر کاربری غیر مجاز آذر ماه امسال در ۸ هزار و ۷۹۵ متر مربع از زمین‌های کشاورزی شهرستان قائم شهر شناسایی و به چرخه تولید بازگشت.

وی با اشاره به پایش ۲۱ هکتار اراضی بایر شهرستان قائم شهر، افزود: به ۶۰ نفر از بهره برداران این شهرستان آموزش‌های لازم در خصوص قوانین مربوط به تغییر کاربری داده شد.

جعفری گفت: قلع و قمع یک مورد بنا به مساحت ۳۰ مترمربع و ۸ مورد اجرای حکم تبصره ۲ ذیل ماده ۱۰ ساخت و ساز‌های غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی به مساحت ۶۴۷ متر مربع و ۴ هزار متر مربع محوطه سازی از دیگر اقدامات این مدیریت در بخش امور اراضی در یک ماه اخیر بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر افزود: بررسی ۳۴ فقره پرونده‌های تقویم اراضی مجاز و غیرمجاز هر کدام به تعداد ۱۱ مورد مجاز و ۲۳ مورد غیرمجاز، برگزاری جلسات کمیسیون تقویم و ارزیابی برای بررسی دقیق و بازنگری قیمت گذاری زمین‌های کشاورزی و قیمت گذاری واقعی زمین پس از تغییر کاربری از دیگر فعالیت‌های امور اراضی این مدیریت در آذرماه امسال بوده است.

وی با تاکید به اینکه با متخلفان ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی برخورد قانونی می‌شود، گفت: مالکین زمین‌های زراعی و باغی برای هرگونه تغییر کاربری اراضی خود باید برای دریافت  مشاوره و مجوز‌های قانونی به این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ م

بازگشت ۸ هزار و ۸۰۰ مترمربع زمین کشاورزی در قائم شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.