مدیر مجموعه کتاب‌فروشی نشر چشمه دلشدگان گفت: با افتتاح نشر چشمه دلشدگان در مشهد افراد را با مجموعه‌های فرهنگی آشتی می‌دهیم.

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، غفاریان مدیر مجموعه کتاب‌فروشی نشر چشمه دلشدگان درآیین افتتاح این مجموعه گفت:  کتابفروشی به همت نشر چشمه به مرحله اجرا رسید و مدت سه ماه آماده‌سازی آن و سه ماه هم برای رساندن به مرحله افتتاح زمان صرف کرده ایم تا شرایط آماده‌سازی فضاها، تهیه محصولات، کالا‌ها و کتاب‌های گوناگون را در این مجموعه فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: این مجموعه از بخش‌های گوناگونی تشکیل شده که بخش اعظم آن را کتاب و کتاب‌های نشر چشمه به خود اختصاص داده است.

مدیر مجموعه کتاب‌فروشی نشر چشمه دلشدگان دلشدگان با اشاره به برنامه‌های آینده این کافه کتاب گفت: برنامه‌های این مجموعه در حوزه‌های گوناگون مانند شعر، ادبیات، کودک، نوجوان اجرا خواهد شد.



کتاب، بهترین آغاز و پایان

 
 
عبدالله کوثری شاعر و مترجم و از دیگر شرکت کنندگان مراسم در آیین گشایش کتاب فروشی نشر چشمه دلشدگان، گفت: چند سال پیش زمانی که کتاب فروشی پردیس کتاب در مشهد افتتاح شد، در مطلبی که نوشتم، بیان کردم شمعی در مشهد روشن شد و اکنون نیز با افتتاح این مجموعه جدید باید گفت شمع دیگری در این شهر روشن و فروزان شده است.

وی با بیان اینکه نیمی از زندگی خود را در مسیر کتابفروشی‌ها گذرانده ام، تصریح کرد: زندگی کسانی که عاشق کتاب هستند با کتاب آغاز و با کتاب هم ختم می‌شود و این آغاز و انجام بدی نیست و از بسیاری دیگر از آغاز و انجام‌ها بهتر است.

این مترجم ادامه داد: در گذشته کتاب در دسترس همگان نبود، اما در این دوره با وجود سهولت در دسترسی و چاپ کتاب، باز هم ما جماعت بی‌کتابی هستیم و یکی از بلا‌های جامعه امروز بی‌توجهی نسبت به کتاب است.

کوثری افزود: اکثریت جامعه ما، جوان‌ها هستند و تاسف آور است که با وجود این همه دانشگاه، تیراژ کتاب‌ها نشان دهنده این است که جوانان تمایلی به کتابخوانی ندارند.

وی اظهار داشت: برخی معتقدند بی‌توجهی به کتاب به این دلیل است که کتاب‌ها مورد پسند و سلیقه خوانندگان نیستند درحالی که بازار کتاب ایران در حد خود همه نوع کتاب دارد، پس مساله اصلی ما کتاب نخواندن است.

این شاعر با بیان اینکه نگاه به طبقه متوسط امروز جامعه ما نشان می‌دهد که نه تنها کتاب‌خوان نیستند بلکه به تمام معنا فرهنگ گریزند گفت: در این شرایط راه‌اندازی کتاب‌فروشی‌هایی با زیربنای زیاد نیاز به شجاعت و از خودگذشتگی دارد.


تبدیل محدودیت‌ها به فرصت


سوسن شریعتی روزنامه‌نگار و پژوهشگر و فرزند علی شریعتی که کمتر در محافل حضور پیدا می‌کند در این مراسم گفت: چنین اتفاقاتی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و پلی برای ربط دادن محدودیت‌های موجود به فرصت‌ها دانست.

وی تصریح کرد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که دستخوش چندپارگی است و دچار نوعی تنهایی و پراکندگی هستیم بنابراین عرصه‌های عمومی خلوت می‌شود و خلق چنین مکان‌هایی که ما را درکنارهم قرار می‌دهد و متوجه می‌سازد که همه ما شبیه هم نیستیم.

دختر مرحوم شریعتی ادبیات را از دیگر عوامل کنار هم بودن انسان‌ها دانست و گفت: در جامعه‌ای که به کلمه بی اعتماد شده اند شاید ادبیات بتواند ما را به خود اندیشیدن و بهم اندیشیدن وادارد و در کنار هم قرار دهد.

کتابفروشی نشر چشمه دلشدگان با حضور جمعی از نویسندگان و هنرمندان در منطقه وکیل آباد مشهد به افتتاح شد.

انتهای پیام//آ. ح
 

راه اندازی کتابفروشی در جامعه ما به جسارت نیاز دارد

برچسب ها: کتابخانه ، کتابخوانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.