رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان از برگزاری دوره آموزشی «مدیریت و بهداشت گاوهای خشک،روش های مدیریتی،دارویی،پیشگیری و درمان متابولیکی گاوهای شیری» در اتحادیه دامداران این شهرستان خبر داد.

دوره آموزشی درمان بیماری متابولیکی گاو های شیری در نهبندانراه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت: زایمان و اولین ماه پس از زایمان دوره بحرانی گاوهای شیری است بنابراین مدیریت صحیح گاوهای خشک نقش مهمی در کنترل بیماریهای متابولیکی در زایمان یا دوره نزدیک به زایمان را بر عهده دارد.

وی افزود: در این دوره آموزشی مطالبی در خصوص اصول صحیح تغذیه دام، اهمیت رعایت اصول بهداشت جایگاه دام، شیردوشی صحیح و رعایت بهداشت شیردوشی، روش های پیشگیری از بیماری های واگیردار و بیماری های مشترک بین دام و انسان، مدیریت تغذیه گاوهای تازه زا و مدیریت آبستنی در دام به فراگیران ارائه شد.

راه انجام گفت: تب شیر، ادم یا خیز پستانی، کتوزیس، سندروم کبد چرب، جفت ماندگی، جابجایی شیردان، اسیدوزیس و لنگش از مهمترین اختلالات متابولیکی در گاو ها است.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان افزود: آگاهی داشتن از عوارض و علائم بیماری ها به دامدار در اجرای طرح های بهداشتی کمک کرده تا از مشکلات بهداشتی و شیوع بیماری بکاهد.

وی تغذیه صحیح گله، تهویه مناسب، بستر خشک و تمیز، کنترل ناقلین بیماری ها، قرنطینه حیوانات جانشین شونده در گله، جدا کردن حیوانات بیمار از سایر دام ها، استفاده از دامپزشک برای تشخیص دقیق و سریع بیماری ها و درمان آن ها را در کاهش و کنترل این بیماری مؤثر دانست.

انتهای پیام/غ


نقش مدیریت صحیح گاوهای خشک در کنترل بیماری های متابولیکی

برچسب ها: راهداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.