مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: ۴۰۰ تن پسماند صنعتی خطرناک از استان همدان خارج شد.

خروج 400 تن پسماند صنعتی خطرناک از همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید عادل عربی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه محیط زیست استان دارای دو حوزه تخصصی انسانی و طبیعی است  اظهار کرد: در حوزه محیط زیست انسانی پاسخ به استعلام استقرار واحدهای اقتصادی یکی از وظایف ماست.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه یک‌هزار و 300 مورد استعلام صنعتی، کشاورزی و خدماتی توسط اداره کل محیط زیست استان پاسخ داده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه پایش منابع آلوده‌کننده محیط زیست توسط عوامل انسانی انجام می‌شود افزود: پایش کیفی منابع حیاتی آب و هوا به طور مستمر انجام می‌شود به طوری که پنج ایستگاه سنجش هوا در استان وجود دارد. وی درباره حوزه آب نیز تصریح کرد: رودخانه عباس‌آباد که وارد مدار آب شهری می‌شود کیفیت مطلوب نداشت که ورود مناسب انجام و مشکل برطرف شد.

عربی با بیان اینکه مدیریت پسماند از اولویت‌های اصلی محیط زیست است ادامه داد: امسال تا کنون  400 تن پسماند صنعتی خطرناک از استان خارج شد.

وی با بیان اینکه تمام پسماندهای پزشکی دولتی به طور کامل بی‌خطر شده و سپس دفن می‌شود خاطرنشان کرد:  برای مدیریت و بی‌خطر ساختن پسماندهای مراکز خصوصی پزشکی هم پیمانکار جدیدی وارد شده است.

مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاطت محیط زیست کشور هم گفت: 40 هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس ما دچار فرسایش شده و روزانه دچار آتش‌سوزی می‌شوند. امیرعبدالرضا سپنجی با بیان اینکه عزم ملی در کشور شکل بگیرد اظهار کرد: تخریب محیط زیست از فقر اقتصاد و عدم آموزش مردمی نشأت می‌گیرد. وی با اشاره به اینکه همواره مشارکت مردم برای کشور برد - برد بوده است افزود: هر زمان که مردم حضور یافتند بیشترین منفعت نصیب نظام و مردم شده و عرصه محیط زیست از این مسأله جدا نیست.

سپنجی با اشاره به اینکه توسعه پایدار به چهار عامل وابسته است تصریح کرد: اقتصاد، معیشت و اشتغال مردم، حفظ مسائل اجتماعی، حفظ حقوق نسل‌های آینده و در نهایت حفظ محیط زیست است.

 وی بیان کرد: کشاورزی و رسیدن به خودکفایی که آینده را به خطر می‌اندازد مطلوب نیست و مشکلات بسیاری را گریبان‌گیر کشور می‌کند.

انتهای پیام/د.ا

۴۰۰ تن پسماند صنعتی خطرناک از همدان خارج شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.