اداره کل روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: اعتبارات سال ۹۸ این استان، افزون بر ۱۲ هزار میلیارد ریال است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اداره کل روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری در پی انتشار مطلبی در فضای مجازی با عنوان بودجه سال ۹۸ استان‌های کشور، مطلبی جهت اطلاع و تنویر افکار عمومی منتشر کرد.

در این متن تأکید شده است: اعتبارات سال ۹۸ این استان افزون بر" ۱۲ هزار میلیارد ریال" است.

این متن می‌افزاید: به تازگی مطلبی با مضمون رتبه بندی استان‌ها با عنوان «کدام استان‌ها بیشترین بودجه را در سال ۱۳۹۸ می‌گیرند؟» منتشر شده است که انتشار دهندگان این اینفوگرافی، چهارمحال و بختیاری را در جذب اعتبار بین استان‌های پایین جدول نشان داده اند.

این در حالی است که اینفوگرافی منتشر شده تنها شامل اعتبارات استان‌ها در قالب جدول شماره ۱۰ لایحه بودجه است که قسمتی از اعتبارات استان به میزان ۴ هزار و ۳۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال شامل یکهزار و ۵۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار سرمایه‌ای و ۲ هزار و ۸۰۷ میلیارد و ۲ میلیون ریال اعتبار هزینه‌ای را نشان می‌دهد.

در بخش بعدی این توضیح آمده است: اعتبارات سرمایه‌ای استان‌ها علاوه بر اعتبارات جدول شماره ۱۰ لایحه، اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور و همچنین اعتبارات طرح‌های ملی و طرح‌های استانی ویژه را شامل می‌شود که در رتبه بندی فوق لحاظ نشده است.

همچنین لازم به ذکر است: کل اعتبارات استان در لایحه بودجه ۱۳۹۸ برابر ۱۲ هزار و ۲۶۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال شامل ۲ هزار و ۸۰۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه ای، یکهزار و ۵۱۴ میلیون و ۲۰۰ میلیون ریال تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی، ۲ هزار و ۲۸۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال قانون استفاده متوازن از امکانات کشور، ۳ هزار و ۸۳۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال طرح‌های ملی استان و یکهزار و ۸۲۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال طرح‌های استانی ویژه است که از رشد بسیار مناسبی معادل ۵۴.۴ درصد در مقایسه با اعتبارات ابلاغی سال قبل می‌باشد و از میانگین رشد اعتبارات استان‌های کشور در همین مدت بسیار بیشتر است.

انتهای پیام/ش

رشد قابل توجه اعتبارات سال ۹۸ چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: استانداری ، بودجه ۹۸
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار