افزایش هفت درصدی بودجه چهارمحال و بختیاری

بودجه امسال چهارمحال و بختیاری نسبت به سال گذشته، هفت درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی در نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری گفت: بودجه سال جاری این استان نسبت به سال گذشته، هفت درصد افزایش یافت.

وی افزود: این در حالی می‌باشد که بودجه امسال بیشتر استان‌ها با کاهش ۴۰ درصدی روبرو شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» و تأکید بر توجه مردم، مسئولان و دستگاه‌های اجرایی به این موضوع، اولویت‌های سال ۹۷ این استان را ایجاد اشتغال با تأکید بر حمایت از کالای ایرانی، اجرای طرح‌های اشتغال فراگیر روستایی، احیای بافت‌های فرسوده، طرح جایگزین ناوگان حمل و نقل، واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی، حمایت از سرمایه گذاری و احیای طرح‌های صنعتی راکد بیان کرد.

عباسی اضافه کرد: یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی سال گذشته دستگاه‌های اجرایی استان هنوز جذب نشده است که باید تا پایان تیرماه جذب شود.

عباسی، طرح جایگزین کردن خودرو‌های فرسوده ناوگان حمل و نقل و پرداخت ۵۰ درصد از تسهیلات این طرح توسط دولت گفت: در این رابطه ممکن است شخصی با سوء استفاده از بی اطلاعی خود رانندگان، بخواهد چند دستگاه اتوبوس یا کامیون فرسوده آن‌ها را خریداری و برای دریافت تسهیلات طرح جایگزین کردن اقدام کند که فرمانداران باید در این زمینه به رانندگان اطلاع رسانی کنند.

وی، سقوط هواپیمای ترکیه‌ای با ۱۱ نفر سرنشین در منطقه دورک اناری چهارمحال و بختیاری را یکی از رخداد‌های پر خبر استان در سال ۹۶ عنوان کرد و گفت: در این حادثه تمامی امکانات برای امدادرسانی بسیج شد و خوشبختانه نیرو‌های امدادی، هلال احمر، مدیریت بحران، پزشکی قانونی و دادگستری به خوبی وظایف خود را اجرا کردند.

عباسی اظهار داشت: پس از کشف جعبه سیاه و بازخوانی آن در فرانسه مشخص شد، جسد خلبان این هواپیما پس از سقوط دچار سوختگی ۱۰۰ درصد شده است.

وی همچنین افزود: چهارمحال و بختیاری یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است و باید در این راستا قدردان همه حافظان امنیت بود.

عباسی به برنامه ریزی برای برگزاری بیست و یکمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌های رسانه ملی در مردادماه امسال به میزبانی استان هم اشاره کرد و گفت: باید برای برپایی موفق این جشنواره با معرفی مطلوب استان تلاش کرد.

انتهای پیام/ز

بودجه سال ۹۷ چهارمحال و بختیاری هفت درصد افزایش یافت

برچسب ها: استانداری ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار