یک سازمان مرتبط با کمک‌های بشردوستانه و توسعه در گزارشی اعلام کرد فجایع طبیعی ناشی از تغییرات آب و هوایی در سال ۲۰۱۸ ده‌ها میلیارد دلار خسارت وارد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس گزارش یک سازمان مرتبط با کمک‌های بشردوستانه و توسعه، تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت‌های بشری در حال آشکار شدن است و این اختلالات در سال ۲۰۱۸ ده‌ها میلیارد دلار خسارت وارد کرد.

سازمان «کریستین اید» که مقر آن در لندن است، در گزارش خود به ده مورد از فجایع طبیعی ناشی از تغییرات آب و هوایی اشاره کرد که  مخرب‌ترین این فجایع طبیعی توفان فلورانس و مایکل در آمریکا بودند. وزش این توفان‌ها به ترتیب بالغ بر ۱۷ و ۱۵ میلیارد دلار خسارت بر جا گذاشت.

ژاپن نیز امسال عواقب تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت‌های بشری را تجربه کرد. تابستان امسال جاری شدن سیل در ژاپن بیش از ۲۳۰ کشته برجا گذاشت و حدود هفت میلیارد دلار خسارت وارد کرد. پس از این بلای طبیعی، توفان جبی ژاپن را درنوردید. این توفان شدیدترین توفان در ۲۵ سال گذشته در این کشور به شمار می‌رود.

درباره اروپا نیز باید گفت گرمای شدید و خشکسالی در سال ۲۰۱۸ این قاره را فرا گرفت و هزاران قربانی بر جای گذاشت. بدین ترتیب، بر اساس آماری که سازمان کریستین اید منتشر کرده است، حدود 1500 نفر در فرانسه به دلیل شرایط آب و هوایی کاملاً غیرطبیعی جان خود را از دست دادند.

نویسندگان این گزارش تاکید کردند بسیاری از افراد تغییرات آب و هوایی را مشکلی برای آینده می‌دانند در حالی که در حقیقت بشریت هم‌اکنون نیز با عواقب ناشی از این تغییرات مواجه شده است. در این گزارش تنها راه حل برای متوقف کردن روند تغییرات آب و هوایی کاهش شدید انتشار کربن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار