مراسم یادبود آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور مردم و مسئولان استانی در سمنان برگزار شد.

بزرگداشت زنده یاد آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی در سمنانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، در مراسم یادبود آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی که بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد عابدینیه سمنان برگزار شد، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان، جمعی از طلاب وروحانیون استان و مسئولان دستگاههای اجرایی و عموم مردم حضور داشتند.

حجت الاسلام عباس نصیری فرد ، استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با تبیین شخصیت علمی، دینی و سیاسی مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: بهره مندی از محصر عالمان بنام جهان اسلام نظیر امام خمینی (ره) ، آیت الله خویی و آیت الله شهید محمد باقر صدر از این روحانی انقلابی یک عالم برجسته در زمینه مبانی فقهی، صاحب نظر سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و مجتهدی وارسته ساخته بود.

وی به نقش آیت الله هاشمی شاهرودی در حوزه های علمیه برای تشریح مبانی فکری و عملی حکومت اسلامی اشاره کرد و افزود : مطرح کردن مباحث جدید و بروز اسلام و جامعه شیعی از اصلی ترین ویژگی های شخصیت حوزوی این مبلغ اسلام نه تنها در درون مرزها بلکه در محافل بزرگ جهان اسلام بود.

حجت الاسلام نصیری فرد ورود آیت الله هاشمی شاهرودی به امور اجرایی حکومت را نیز نشات گرفته از ولایت پذیری و تبعیت از فرمان رهبری نظام دانست و گفت: تحول بنیادی در قوه قضائیه با کارهای شاخص و زیربنایی ایشان در این قوه پایه گذاری شد و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی از وی با عنوان استاد بزرگ حوزه های علمیه و کارگزار باوفای نظام نام بردند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی به اعتقاد بسیاری از بزرگان کشور ، عمار رهبر معظم انقلاب اسلامی در تثبیت و توسعه مبانی انقلاب اسلامی بود.

قرائت کلام الله مجید و مرثیه خوانی در وصف این عالم فقید از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام / گ

بزرگداشت زنده یاد آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی در سمنان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار