نماینده ولی فقیه در استان و استاندار سمنان در پیام های جداگانه ای رحلت عالم ربانی آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده، ولی فقیه در استان سمنان در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی درگذشت آیت الله حاج سید محمود هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت و تاکید کرد، مجموعه آثار علمی باقیمانده از آن مرحوم ذخیره گرانبها برای طلبه‌های علوم دینی و پژوهشگران است.

در پیام آیت الله سید محمد شاهچراغی ضمن تسلیت ارتحال عالم ربانی آیت الله هاشمی شاهرودی به محضر حضرت ولیعصر (عج) و مردم فقیه پرور استان سمنان آمده است:

این فقیه عالیقدر و استاد عالی مرتبه با زبان گویا و اندیشه پویا، سال‌ها در محکمه قضا، شیطان بزرگ را به محاکمه کشانده و در حوزه‌های علمیه نجف و قم سکان تعلیم و تربیت عالمان و اندیشمندان را عهده دار بود.
ارتحال عالم ربانی، فقیه برجسته، محقق و مجتهد گرانقدر، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، نائب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری را از سوی مردم شهید پرور و انقلابی، حوزه علمیه، علما و ائمه جمعه استان سمنان به محضر رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه قم و نجف، وابستگان و به شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض کرده و علو درجات وی را از خداوند متعال مسالت داریم.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان در پایان پیام خود آورده است، آیت الله هاشمی شاهرودی آنچه در توان داشت نثار و آنچه اندوخته بود، ایثار کرد تا عاقبت در جوار حضرت محبوب قرار گرفت و امروز آثار وی چراغ راه پژوهشگران است.

استاندار سمنان هم در پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله حاج سید محمود هاشمی شاهرودی، آورده است، خبر ارتحال آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، عالم و فقیه بزرگ و همرزم صدیق امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، باعث تاثر و اندوه و غم بزرگ ملت ایران شد.

علیرضا آشناگر آورده است، آن مرحوم در دوره‌های مختلف انقلاب، منشاء خیر و برکات فراوان برای نظام جمهوری اسلامی بود.
آیت الله هاشمی شاهرودی با بهره گیری از محضر درس علمای بزرگی همچون آیت الله صدر، آیت الله خویی و امام خمینی (ره) و نیز استعداد بالای علمی و درایت و تجربه فراوان توانست در جایگاه‌هایی از جمله ریاست قوه قضاییه، عضویت شورای نگهبان، شورای حل اختلاف قوا و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، خدمات ارزنده به کشور ارائه کند.

در پیام استاندار آمده است،

این ضایعه اسف بار را به محضر رهبر معظم انقلاب، ملت بزرگ ایران به ویژه مردم شریف استان سمنان و بیت محترم آن مرحوم تسلیت و تعزیت می‌گویم و علو درجات را برای آن عالم والامقام از خداوند منان خواستارم.

مرحوم آیت الله حاج سید محمود هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری دیشب در سن ۷۰ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
آیت الله شاهرودی متولد ۱۳۲۷ در شهر نجف و از سال ۱۳۷۳ در دوره‌های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بین سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۸ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان رئیس قوه قضاییه منصوب شد و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره‌های سوم، چهارم و پنجم بود.

وی از سال ۱۳۹۶ ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال ۱۳۹۰ ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه را با حکم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت.

انتهایپیام / گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.