امام جمعه آبادان گفت: توجه به مشکلات مردم و حل آنها باید اولویت همه ی مسئولان باشد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی پور امام جمعه آبادان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با اشاره به اقدام خوب و به جای پاسخگویی به مشکلات مردم توسط شهردار و مدیر آبفای آبادان در قالب میز خدمت گفت:قدردان مدیرانی هستیم که در مصلی نماز جمعه حضور پیدا کردند و برای رفع مشکلات مردم تلاش میکنند و امیدواریم تا این جلسات ادامه پیدا کند.

وی در ادامه به بیان موضوع اقتصاد مقاومتی پرداخت و افزود:مجموعه مدیران استانی و شهرستانی به مردم گزارش بدهند در مدت ۱۰ ماهه امسال برای اقتصاد مقاومتی چه کرده اند ؛ به سراغ شهرک های صنعتی بروند و بگویند چرا در ادارات خود از وسایل ساخت داخل استفاده نمیکنند؟این کار به نوعی حمایت از اقتصاد مقاومتی است و منجر به چرخش چرخ تولید میشود.

خطیب جمعه آبادان در ادامه ضمن گرامیداشت یوم الله ۹ دی گفت:شکل گیری حماسه ۹ دی توسط مردم بی دلیل نبود،مردم جامعه ما با بصیرت خود افراد را در قالب انقلابی و غیرانقلابی ریختند و با فتنه گرانی که مقدسات و باورهایشان را نشانه رفته بودند برخورد کردند چرا که این مردم نسبت به نظام حساسند و نسبت به استقلال نظامشان غیرت دارند.

وی با بیان اینکه درون مسئله ۹ دی درس های بسیاری هست ادامه داد: در فتنه ی ۸۸ برخی خواص متزلزل شدند و دشمن از آنها سواستفاده کرد اما مردم با بصیرت از نظام و انقلاب دفاع کردند؛اکنون نیز دشمن به دنبال ضربه زدن است و ما باید هوشیار باشیم تا غافلگیرمان نکنند.

امام جمعه آبادان ۹ دی را روز بصیرت و میثاق امت با ولایت دانست و افزود:فتنه ی ۸۸ یک پروژه بود برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران و حالا همه فشار را با مسائل اقتصادی گره زده اند تا شکست هایشان در جنگ سخت را جبران کنند و از راه توطئه های فرهنگی به مقاصد خود برسند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی پور با اشاره به شکسته شدن هیمنه ی آمریکا در جهان گفت:به تازه گی رزمایش پیامبر اعظم برگزار شد که در آن تماما از سلاح های ساخت کشورمان استفاده و رونمایی شد و یک پیام بود برای آمریکایی ها که دست از پا خطا نکنند.

وی اشاره ای هم به سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی کرد و افزود:همه باید کمک کنند تا بی سوادی ریشه کن بشود؛بیش از ۹ هزار نفر در شهرستان آبادان نیاز به حضور در سر کلاس نهضت سواد آموزی دارند و ما نباید اجازه دهیم کسی به خاطر فقر ترک تحصیل کند.

خطیب جمعه آبادان ضمن تسلیت درگذشت عالم مجاهد آیت الله شاهرودی نیز گفت:آیت الله شاهرودی از مراجع تقلید صاحب رساله بود اما در مکتب ولایت گوش به فرمان مولایش بود،او یک کارگزار باوفا در مهمترین پست های حکومت بود که در طول این ۴۰ سال یکبار اخلاق دینی را زیر پا نگذاشت.

انتهای پیام/ د

برگزاری نمازجمعه این هفته آبادان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.