امام جمعه آبادان گفت: قرار گرفتن حوزه و دانشگاه در کنار هم باعث پیشرفت کشور خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،حجت الاسلام ابراهیمی پور امام جمعه آبادان در خطبه های عبادی ، سیاسی این هفته به سالروز هفته وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: حوزه و دانشگاه دو مغز متفکر این جامعه هستند.

وی افزود: قرار گرفتن این دو کنار هم عامل پیشرفت کشور خواهد شد.

خطیب جمعه آبادان به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با خانواده های معظم شهدا اشاره کرد و گفت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب بر بیداری و عدم غفلت از توطعه های دشمن تاکیدات ویژه ای داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی پور افزود: این صحبت رهبری متوجه همه اقشار مسئولین دولتی و وزرا و مدیران است چرا که نباید حقوق چند ماهه کارگرانی به تعویق بیافتد تا دشمن از این بستر موجود استفاده و توطعه خود را عملی کند.

وی ادامه داد: بیکاری و گرانی باعث اعتراض می شود و مسئولین باید بستر لازم برای اشتغال جوانان را فراهم سازند.

امام جمعه آبادان اتکا به تولید ملی و اقتصاد مقاومتی را راهی برای عبور از این بحران دانست.

حجت الاسلام ابراهیمی پور بالا رفتن تورم را دلیل پایین آمدن ارزش پول ملی دانست و افزود: اگر تورم کنترل نشود دشمن از این فرصت استفاده کرده و ضربه خودش را می زند.

وی مردم کشور به ویژه مردم آبادان را صبور در برابر مشکلات توصیف کرد و گفت: مردم این شهر زبان زد خاص و عام هستند و مثل آنها را کمتر میتوان پیدا کرد.

امام جمعه آبادان همچنین به فشار آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل به ایران در خصوص موضوع موشکی نیز اشاره ای کرد و افزود: دلیل فشار آمریکا در بحث قدرت موشکی ایران این است که قدرت موشکی کشورمان نقطه قوت کشور است و این امر آمریکا را نگران کرده است.

وی در پایان گفت: یکی از انگیزه های حمله غرب به عراق و لیبی آن بود که بعد از بین بردن قدرت موشکی این دو کشور به آنها حمله کردند و الان میخواهند با این سناریو قدیمی این موضوع را نیز علیه ایران پیاده کنند ولی نمی دانند قدرت موشکی ایران یعنی امنیت دفاعی کشور است و به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

انتهای پیام/ د

حوزه و دانشگاه دو بال پیشرفت انقلاب اسلامی

برچسب ها: نمازجمعه ، هفته وحدت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.