مدیرکل توسعه راه‌های روستایی وزارت راه گفت: محرومیت زدایی از روستا‌ها در راستای عدالت اجتماعی و توسعه پایدار از اولویت نخست برنامه‌های این وزارتخانه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حسن فدایی مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های روستایی وزارت راه و شهرسازی کشور دیروز در تنکابن محرومیت زدایی از روستا‌ها را در راستای عدالت اجتماعی و توسعه پایدار از اولویت نخست برنامه‌های این وزارتخانه دانست و گفت: به منظور افزایش اعتبارات راه‌های روستایی کشور، طرحی با اعتبار بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان را نمایندگان مجلس مصوب کردند، اما با رد آن در شورای نگهبان، همچنان پیگیر رفع این مشکل هستیم.

وی با اشاره به ابلاغ اعتبار ناچیز ۱۳۶ میلیارد تومانی امسال برای ساخت و توسعه راه‌های روستایی کشور گفت: برای افزایش این بودجه باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های روستایی وزارت راه و شهرسازی کشور با انتقاد از شرکت نکردن پیمانکاران مازندرانی در مناقصه‌های حوزه راه‌های روستایی، بالا بودن میزان مطالبات پیمانکاران را علت شرکت نکردن آن‌ها در مناقصه‌ها اعلام کرد و همت مسوولان استانی را برای رفع مشکل بسیاری از طرح‌های بلاتکلیف خواستار شد.

فدایی گفت: بر اثر سیل اواسط مهر در مازندران به ویژه شهرستان تنکابن، بخشی از راه‌های روستایی و پل‌های ارتباطی بین روستا‌های بخش مرکزی این شهرستان آسیب دید که در تلاشیم ظرف هفته آینده، با انجام ابلاغ اعتبارات، اجرای فرایند برخی مناقصه‌ها صورت گیرد.

پل‌های ایثارده، چالکرود و توکله، راه‌های روستایی تقی آباد و پلتان بخش مرکزی تنکابن و پل پسنده عباس آباد، راه‌های روستایی پسنده و میرزا کوچک خان هریس مقصد بازدید دیروز مسئولان وزارت راه بود.

بارش شدید باران سیل آسای مهر امسال، بیش از ۷۰۵ میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی، مسکونی و کشاورزی در مازندران بویژه شهرستان ۱۶۶ هزار نفری تنکابن خسارت وارد کرد.

انتهای پیام/آ

اعتبارات اندک راه‌های روستایی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.