دولت پاکستان «آصف‌علی زرداری» و ۱۷۱ نفر دیگر را در ارتباط با یک پرونده فساد مالی ممنوع‌الخروج کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شینهوا، دولت پاکستان تصمیم گرفت «آصف‌علی زرداری»، رئیس جمهور سابق این کشور، را ممنوع‌الخروج کند، زیرا وی مظنون به ارتباط با یک پرونده پولشویی است.

فواد چودهری، وزیر اطلاعات پاکستان، در جمع خبرنگاران گفت دولت فدرال تصمیم گرفته است زرداری معاون حزب مردم پاکستان و ۱۷۱ نفر دیگر را ممنوع الخروج کند، زیرا تحقیقات در مورد آن‌ها در ارتباط با پرونده‌های فساد مالی گوناگون در جریان است.

اداره تحقیقات فدرال پاکستان در گزارشی اعلام کرد زرداری و خواهرش «فریال تالپول» از جمله سی نفری هستند که میلیارد‌ها روپیه را از طریق حساب‌های جعلی به خارج از کشور انتقال دادند. با این حال زرداری و حزب وی این اطلاعات را رد می‌کنند و آن را دروغ می‌دانند.

زرداری و خواهرش چندین بار در برابر دادگاه امور بانکی که مسئول رسیدگی به این امور است حاضر شده اند. همزمان دولت با اشاره به اموال پنهانی زرداری در آمریکا از کمیسیون انتخابات پاکستان خواسته است تا عضویت زرداری در پارلمان را باطل کند.

روز پنجشنبه مسئولان کمیسیون انتخابات برگزاری نخستین نشست در این زمینه را پذیرفتند. نخستین جلسه قرار است هفته آینده برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: فساد مالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار