شاه محمود قریشی با همتای روس خود، سرگئی لاوروف در مسکو دیدار کرد.

دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با همتای روس خودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزینس رکوردر، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در مرحله پایانی سفر خود به چهار کشور منطقه امروز (چهارشنبه) به مسکو رسید و با همتای روس خود، سرگئی لاوروف دیدار کرد.

او پس از دستیابی به موفقیت در روند گفتگو‌های صلح افغانستان در هفته گذشته برای بحث درباره امنیت منطقه به روسیه رفته است. در این دیدار دو طرف درباره احیا و پیشرفت روند صلح افغانستان، روابط دوجانبه و ارتقاء همبستگی منطقه‌ای بحث کردند.

هفته گذشته، در امارات متحده عربی نشستی با موضوع صلح در افغانستان با حضور نمایندگان طالبان، مقامات آمریکایی، نمایندگانی از پاکستان، عربستان سعودی و امارات متحده برگزار شد.  

پیش از این دبیر کل ناتو خواستار مشارکت و نقش‌آفرینی سازنده روسیه و ایران در طرح صلح افغانستان شده بود.

«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ناتو در آستانه برگزاری نشست وزرای خاجه کشور‌های عضو این سازمان، هفته گذشته، در بروکسل ضمن حمایت از طرح صلح رئیس‌جمهور افغانستان برای حل‌ و فصل جنگ داخلی این کشور گفت: «ما از همه قدرت‌ها و کشور‌های منطقه از جمله روسیه و ایران انتظار داریم از این طرح صلح در افغانستان حمایت و نقش سازنده‌ای در این زمینه ایفا کنند».

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، آمریکا ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار