مسئول مرکز مدیریت راه‌های استان زنجان گفت: بارش باران محور‌ها و گردنه‌های زنجان را مه آلود و لغزنده کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد امینی مسئول مرکز مدیریت راه‌های استان زنجان گفت: هم اکنون همه محور‌های استان به دلیل بارش باران که از شامگاه پنج شنبه در استان آغاز شده خیس و لغزنده است که رانندگان باید بیشتر احتیاط کنند.

وی با بیان اینکه در برخی از گردنه‌های استان به خصوص گردنه‌های زنجان - طارم، زنجان -دندی مه باعث کاهش دید افقی شده است، ادامه داد: در حال حاضر مه غلیظ در جاده‌های زنجان – دندی، زنجان – طارم، خدابنده – همدان، دندی - تخت سلیمان، زنجان – تهم – چو رزق، خدابنده – همدان و سلطانیه – خدابنده دید افقی رانندگان را کاهش داده است.

امینی با بیان اینکه برای تردد ایمن، همراه داشتن تجهیزات ایمنی و گرمایشی در تمام جاده‌های استان زنجان توصیه می‌شود، افزود: از همه رانندگان عبوری از مسیر‌های ارتباطی استان زنجان خواست، از سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عجله در ادامه مسیر پرهیز کنند و خودرو‌های خود را مجهز به تجهیزات و وسایل گرمایشی، پتو و جیره غذایی خشک کرده و بدون این تجهیزات اقدام به سفر نکنند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان از رانندگان خواست، نسبت به رعایت فاصله طولی و داشتن سرعت مطمئنه جدیت داشته باشند تا شاهد سوانح جاده‌ای نباشیم.

امینی بابیان اینکه پیش‌بینی انجام‌شده توسط هواشناسی استان زنجان از بعدازظهر روز جاری بارش برف در جاده‌های کوهستانی استان جریان خواهد داشت، گفت: رانندگان عبوری از مسیر‌های کوهستانی جاده‌های استان خودرو‌های خود را به تجهیزات ایمنی، گرمایشی و زنجیر چرخ مجهز کنند.

در حال حاضر ۴۵۰ نیرو در ۳۰ راهدارخانه استان زنجان فعال هستند که با ۲۷۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین راهداری در فصل سرما در جاده‌ها خدمات لازم را به مردم ارائه خواهند داد.

 

انتهای پیام/پ

بارش برف و باران در مسیرهای مواصلاتی زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.