مدیرکل ثبت‌ احوال استان اصفهان گفت: در استان اصفهان 76 درصد کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین غفرانی کجانی مدیرکل ثبت‌ احوال استان اصفهان در حاشیه افتتاح پروژه فیبر نوری ثبت‌احوال شهرستان مبارکه اظهار کرد: ثبت‌ احوال در ایران بعد از نیازهای عمومی به وجود آمد و کار آن ثبت آمارهای انسانی بود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان در ادامه به قدمت اداره ثبت‌احوال اشاره کرد و گفت: اداره ثبت‌احوال با 100 سال قدمت و 40 سال تحول کنار مردم خدمت می‌کند.

وی در ادامه با توجه به فرمایشات امام خمینی(ره) گفت: در اوایل انقلاب اسلامی با بررسی بر اسناد و مدارک موجود شماره ملی را ابداع کردیم که تمام ادارات به سبب این شماره به هم پیوند خوردند.

غفرانی کجانی تصریح کرد: در سال‌های گذشته کار ثبت‌احوال را از 500 بایگانی به یک بایگانی الکترونیکی تبدیل کردیم تا خدمت‌رسانی به مردم آسان‌تر شود.

مدیرکل ثبت‌ احوال استان اصفهان با بیان این که در استان اصفهان 76 درصد کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند، اظهار داشت: کارت ملی هوشمند با هدف بالا بردن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های برای توسعه کشور اجرا شده است.

احمد میرزایی در ادامه این نشست گفت: شهرستان مبارکه دارای جمعیت 153 هزار و 820 نفر است که 78 هزار و 448 نفر از این جمعیت را مردان و 75 هزار 372 نفر از این جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان مبارکه در ادامه اظهار داشت: در شهرستان مبارکه 116 هزار نفر واجد شرایط برای دریافت کارت ملی هوشمند وجود دارد که از این آمار حدود 64 هزار نفر کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه به آمار 9 ماهه اخیر اشاره کرد و گفت: در شهرستان مبارکه هزار و 463 مورد ولادت و 458 مورد فوت ثبت کرده‌ایم.

میرزایی در ادامه با توجه به آمار ازدواج در شهر مبارکه افزود: در سال جاری 569 مورد ازدواج و 204 مورد طلاق داشته‌ایم.

مجتبی یکتامنش نیز در ادامه این نشست گفت: سال 72 برای نخستین بار در استان اصفهان از طریق بسترهای ارتباطی با ادارات استان اصفهان یک‌پارچه شدیم.

معاون فناوری و اطلاعات اداره کل ثبت‌احوال استان اصفهان در ادامه گفت فیبر نور که امروز افتتاح می‌شود با بالاترین امنیت ممکن از اطلاعات مردم حفاظت می‌کند.

وی در ادامه افزود: فاز نخست پروژه فیبر نوری در 6 شهرستان استان اصفهان به بهره‌برداری رسیده است که شامل شهرستان مبارکه می‌شود.

مجتبی یکتامنش در ادامه خاطرنشان کرد: ایران جزو چهارمین کشور دنیا از لحاظ داشتن فناوری کارت هوشمند ملی است.

وی در ادامه به بررسی کارت هوشمند ملی پرداخت و گفت: کارت هوشمند ملی دارای 277 لایه پلی کربنات است و دارای 27 مورد امنیتی در این کارت وجود دارد.

 

انتهای پیام/م

 

مرحله نخست طرح فیبر نوری در 6 شهرستان اصفهان به بهره‌برداری رسید

برچسب ها: ثبت احوال ، کارت ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.