با خروج آمریکا از سوریه نیروهای تحت حمایت واشنگتن خواستار کمک دولت بشار اسد و روسیه برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه شدند.

درخواست نیروهای کُرد سوریه از دولت مرکزی برای مقابله با حمله ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، با جدی‌ شدن حمله احتمالی ارتش ترکیه به مناطق شمال‌شرقی سوریه، نیروهای کُرد مستقر در این منطقه در حال رایزنی با دولت مرکزی دمشق و روسیه برای دفاع از آنها هستند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، کُردهای سوریه که هم‌اکنون بخش زیادی از منطقه شمال این کشور را در کنترل خود دارند، پس از تصمیم آمریکا مبنی بر خروج نیروهای نظامی خود از سوریه، هم‌اکنون به منظور مقابله با حمله احتمالی ترکیه، در حال درخواست از روسیه و دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور قانونی سوریه، برای فرستادن نیروی نظامی به مناطق مرزی شمال هستند.

نیروهای کُرد سوریه تحت حمایت آمریکا قرار دارند و بنا به گزارش رویترز درخواست مذکور برای بازگشت نیروهای دولتی سوریه به مناطقی که سالها در کنترل نیروهای کُرد قرار داشته نشان‌دهنده عمق بحران میان این نیروها پس از تصمیم ناگهانی دونالد ترامپ مبنی بر خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه است.

«آلدر خلیل» از مقامات ارشد کُرد سوریه در گفتگو با رویترز اعلام کرد مقامات منطقه شمال سوریه که هفته پیش به روسیه سفر کردند به زودی بار دیگر رهسپار مسکو خواهند شد و امیدوارند روسیه دمشق را متقاعد کند تا «وظیفه حاکمیتی خود را انجام دهد».

مناطق شمال‌ شرقی سوریه هم‌اکنون تحت کنترل نیروهای کُرد تحت حمایت آمریکاست. آنکارا نیروهای کُرد سوریه را شاخه‌ای از سازمان تروریستی «پ ک ک» فعال در ترکیه می‌داند و به بهانه سرکوب آنها در حال تدارک حمله نظامی به مناطق شمال‌ شرقی سوریه است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پنج‌شنبه گذشته ضمن تأیید خبر تصمیم کاخ سفید برای خروج کامل نیروهای نظامی آمریکایی از سوریه، در توییتر  نوشت: «آیا آمریکا می‌خواهد در ازای هیچ، پلیس خاورمیانه باشد و زندگی ارزشمند نظامیان و تریلیون‌ها دلار را برای حفاظت از کسانی صرف کند که تقریبا در همه موارد برای کاری که ما می‌کنیم ارزشی قائل نیستند؟ آیا ما می‌خواهیم برای همیشه آنجا باشیم؟»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در توئیت دیگری افزود: «خارج شدن از سوریه، تعجب‌آور نیست. سال‌ها برای آن تبلیغ می‌کردم و شش ماه قبل که می‌خواستم علنا اعلام کنم، موافقت کردم که مدت بیشتری بمانیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار