سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: تهیه اسناد و آمار هویتی جامعه توسط ثبت احوال زیر بنای برنامه ریزی و توسعه کشور است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید ملانوری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان  پنجشنبه ۶ دی ماه ۹۷ در آئین نکوداشت یکصدمین سال تأسیس ثبت احوال و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: آمار و اطلاعات درباره جامعه انسانی یکی از ضروری‌ترین و اساسی‌ترین ملزومات در بحث برنامه ریزی، مدیریت و توسعه هر کشوری است.

وی با اشاره به نقش سازمان ثبت احوال در زمینه اسناد هویتی جامعه تصریح کرد: آمار و اطلاعات مورد نیاز در انتخابات، برنامه ریزی و تصمیم گیری‌ها و همچنین بودجه ریزی کشور توسط ثبت احوال آماده می‌شود و در اختیار ارگان‌های مختلف قرار می‌گیرد.

ملانوری در این آئین اظهار داشت: اساس شکل گیری دولت‌ها و سازمان‌ها خدمت به جامعه انسانی و مردم است و سازمان ثبت احوال زمینه این خدمت را با ارائه اطلاعات هویتی افراد فراهم می‌کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با اشاره به هدف شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: هدف انقلاب اسلامی این است که زمینه‌ای مناسب برای زندگی انسان‌ها براساس عزت، احترام، کرامت و آزادگی فراهم کند و لذا نوع برنامه ریزی در کشور باید بر مبنای اصل تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی باشد.

ملانوری تصریح کرد: خوشبختانه ثبت احوال استان کرمان طی سالیان اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است و برتری این سازمان در جشنواره استانی شهید رجایی نشان از ارتقاء شاخص‌ها در ثبت احوال دارد.

وی با بیان دستاورد‌های انقلاب اظهار داشت: در بحث رشد علمی جایگاه هفتم دنیا را در اختیار داریم و به لحاظ نظامی نیز قدت نخست منطقه‌ای و موثر بر معادلات منطقه‌ای هستیم و در حوزه اقتصادی نیز از پیشرفت‌های خوبی برخورداریم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با اشاره به مدیریت تحریم‌ها در کشور اظهار کرد: از ابتدای انقلاب با انواع دشمنی‌ها مقابله کرده ایم و اکنون نیز با تکیه بر دانش بومی در چارچوب اقتصاد مقاومتی و با همبستگی ملی می‌توانیم از این دوران گذار عبور کنیم.

انتهای پیام/ی

لزوم تکیه بر دانش بومی در چارچوب اقتصاد مقاومتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار