معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی از ایجاد حدود ۳ هزار فرصت شغلی در آذربایجان غربی درحوزه اصناف خبر داد.

محمد دهقان معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در حوزه اصناف با صدور یک هزار و ۱۹۴ فقره پروانه کسب صنفی برای ۲ هزار و ۹۸۵ نفر شغل ایجاد شده است.

دهقان افزود: ۱۷۷ طرح برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی با تسهیلات ۳۰۷ هزار و ۴۳۷ میلیون در حال اجرا است، و از محل ایجاد اشتغال پایدار روستایی تنها در آبان ماه ۱۱۰ شغل ایجاد شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر در استان تعداد ۲۲ واحد مجتمع صنفی با اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۲۴ نفر و اشتغال غیرمستقیم برای ۷ هزارو ۵۵۵ نفر در حال فعالیت می‌باشند..

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: تعداد ۱۶ واحد مجتمع صنفی با اشتغالزایی مستقیم برای ۷ هزار و ۷۲۴ نفر و اشتغالزایی غیر مستقیم برای ۲۶ هزار و ۳۰۴ نفر در دست مطالعه داریم.

دهقان افزود: تعداد ۱۵ واحد مجتمع صنفی نیز در دست احداث هستند که با شروع به کار این مجتمع‌های صنفی زمینه اشتغال برای ۷ هزار و ۶۲۳ نفر به صورت مستقیم ایجاد خواهد شد.

محمد دهقان در خصوص لاستیک‌های توزیع شده و باقیمانده استان گفت: جمع کل سهمیه وصولی استان ۱۰ هزار و ۳۳۸ حلقه بوده که از این تعداد ۶ هزار و ۸۴۵ حلقه توسط اداره کل راهداری استان توزیع و تعداد ۷۸۲ حلقه نیز توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان توزیع شده است و تعداد ۲ هزار و ۷۲۵ حلقه لاستیک از سهم استان باقیمانده است.

انتهای پیام/ه

ایجاد فرصت شغلی در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.