کشت گیاهان دارویی در ۱۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان بابل علاوه بر افزایش پوشش گیاهی منطقه، دارای توجیه اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید احمد طاهری مدیر جهاد کشاورزی بابل با اشاره به کاربرد‌های گیاهان دارویی در زمینه‌های غذا، دارو و بهداشت و نقش این صنعت در درآمدزایی، کسب و کار و تجارت، از استقبال علاقمندان به کشت انواع گیاهان دارویی در این شهرستان خبر داد و گفت: سال زراعی آینده ۱۵ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گیاهان دارویی اختصاص می‌یابد که زمان کشت آن اسفند ماه امسال تا اردیبهشت سال آینده است.

وی دلیل استقبال علاقمندان به کشت انواع گیاهان دارویی را برنامه ریزی و برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در روستا‌های تحت پوشش مراکز جهاد کشاورزی این مدیریت، با هدف آشنایی و توانمندسازی کشاورزان و ارائه آخرین اطلاعات به روز دانست.

مدیر جهاد کشاورزی بابل با اشاره به ضرورت تحول در توسعه کشت سالم و صنعت کشت گیاهان دارویی به عنوان منابع خدادادی، گفت: کشت گیاهان دارویی علاوه بر افزایش پوشش گیاهی منطقه، دارای توجیه اقتصادی است.

طاهری افزود: امسال یک نفر از متقاضیان این شهرستان اقدام به دریافت مجوز تاسیس گیاهان دارویی در سطح ۰.۸ هکتاردر روستای طغان از توابع مرکز جهاد کشاورزی جلال ازرک ارائه کرد.

تولید ۴۷ هزار تنی ذرت علوفه‌ای و سورگوم در بابل

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۷ هزار و ۲۵۰ تن ذرت علوفه‌ای و سورگوم در اراضی زراعی شهرستان بابل تولید شد.

مدیر جهاد کشاورزی بابل ادامه داد: سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای بهاره و پاییزه در این شهرستان ۱۴۰ هکتار با تولید پنج هزار و ۲۵۰ تن و کشت سورگوم در یک هزار و ۴۰۰ هکتار با تولید ۴۲ هزار تن بوده است.

وی افزود: سورگوم علوفه‌ای محصول کشت بهاره است و یک تا سه چین می‌تواند برداشت شود و به دلیل خواص سیلویی و تغذیه‌ای در حالت خشک و‌تر اهمیت زیادی در صنعت دامداری پیدا کرده است.
انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.