بیش از دوسال است برخی از خیابان‌های شهر کردکوی جولانگاه سگ‌های ولگرد شده و آرامش را از مردم سلب کرده و باعث ترس و وحشت آن‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سگ‌های ولگرد در ساعات مختلف بویژه ساعات پایانی شب و یا اولیه صبح در نقاط مختلف شهر پرسه می‌زنند و علاوه بر ترس مردم زمینه ساز بروز مشکلات بهداشتی هم شده اند.
 
معضل سگ‌های ولگرد در مناطقی از شهر کردکوی + فیلم

حضور گله‌ای از سگ‌ها در مرکز شهر

برای بررسی دقیق‌تر موضوع به شهر کردکوی رفتیم، یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: بیش از دو سال است که تعداد سگ‌های ولگرد در برخی از نقاط این شهر بسیار زیاد شده است و آنقدر آزاد هستند که به هر جایی سرک می‌کشند.
 
معضل سگ‌های ولگرد در مناطقی از شهر کردکوی + فیلم

مرد کهنسالی به وضعیت بد کوچه و پس کوچه‌های شهر با حضور سگ‌های ولگرد اشاره کرد و گفت: این سگ‌ها به صورت گله‌ای در برخی از خیابان‌ها، میدان و کوچه‌های شهر بویژه پارک و حیاط مسکن مهر رفت و آمد می‌کنند و حتی دانش آموزان نیز برای رفت و آمد به مدرسه با مشکل مواجه شده اند.
 
معضل سگ‌های ولگرد در مناطقی از شهر کردکوی + فیلم

شهروند دیگری هم گفت: سگ‌ها برای بدست آوردن غذا از پناهگاه‌هایشان که عموما مخروبه‌های حاشیه شهر، رودخانه و محلات هستند خارج می‌شوند و تلاش آن‌ها برای یافتن خوراک در محیط شهری در طول روز ادامه دارد.

پیگیری خبرنگار ما در شهر هم این گفته‌ها را تایید کرد چرا که تصاویر نشان می‌داد سگ‌ها به صورت گله‌ای در میدان اصلی شهر، مقابل مدارس، پیاده رو‌ها و اکثر اماکن عمومی حضور دارند.

یکی از شهروندان هم به زمین‌های بلااستفاده داخل شهر که زیستگاهی برای سگ‌های ولگرد شده اشاره کرد و در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: وجود علف‌های هرز و زباله در این زمین‌ها عامل حضور هر روزه سگ هاست و این موضوع به شهرداری اطلاع رسانی شده است تا برای تمیزکردن و حفاظت زمین‌ها اقدام شود.
 
معضل سگ‌های ولگرد در مناطقی از شهر کردکوی + فیلم

معضل سگ‌های ولگرد نیازمند راه حل جدی است

به سراغ شهردار رفتیم، شاکری شهردار کردکوی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: موضوع سگ‌های ولگرد جزموارد مبتلابه این شهرستان است و وجود باغ‌ها و دامداری‌ها در حاشیه شهر مزید بر علت شده است.
 
معضل سگ‌های ولگرد در مناطقی از شهر کردکوی + فیلم
 
شاکری افزود: توافقی با بخش خصوصی در استان مازندران برای جمع آوری و نگهداری سگ‌های ولگرد انجام شده است که طبق این توافق و حفظ و حرمت شهروندان در ۶ ماه گذشته بیش از ۸۰ قلاده سگ زنده گیری شد و تا کنون هم این تعداد به ۱۰۰ قلاده رسیده است.

وی به وجود زمین‌های بلااستفاده اشاره کرد و گفت: حرف شهروندان مورد تایید است و این زمین‌ها محلی برای آرامش حیوانات موذی شده البته پاکسازی محلات با همکاری گروه‌ها و ادوات خدمات شهری در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات دیگر به بعد از جمع آوری سگ‌های ولگرد برمی گردد که با مراجعه کشاورزان و دامداران مواجه می‌شویم که ادعای مالکیت سگ‌ها را می‌کنند وشهرداری برای جلوگیری از رها سازی مجدد، از آن‌ها تعهد میگیرد تا در آینده به صورت سگ ولگرد در سطح شهر حضور پیدا نکنند.
 
معضل سگ‌های ولگرد در مناطقی از شهر کردکوی + فیلم
 
شاکری همچنین به رها سازی سگ‌های ولگرد از حاشیه و دیگر نقاط به داخل این شهراشاره کرد و گفت: برخی افراد سگ‌های ولگرد را به جای تحویل به بخش‌های نگهداری در حریم این شهر رها می‌کنند و تصمیم بر آن است تا با کمک استانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی برای رفع این مشکل اقدام شود.

شاکری ادامه داد: همچنین مقرر است سگ‌هایی که بیمارند با کمک شبکه بهداشت درمان شوند و با مجوز سلامت به مجموعه مربوطه تحویل داده می‌شود.

قاسمی رییس شورای اسلامی شهرستان کردکوی هم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: در حال حاضر تنها متولی که برای رفع این معضل اقدام کرده است شهرداری است که باید باقی دستگاه‌های اجرایی از لحاظ مالی و نیروی انسانی به شهرداری کمک کنند تا مجدد آرامش مردم در سطح شهر تامین شود.
 
معضل سگ‌های ولگرد در مناطقی از شهر کردکوی + فیلم
 
 

گزارش از گنجا محمودی
 
انتهای پیام / ا
برچسب ها: شهرداری ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.