رنگ آمیزی کوچه ها و منازل در کوی محتشم گرگان شاید در ظاهر موجب رونق گردشگری منطقه شده است اما نه تنها کمکی به رفع نیازهای اساسی آنها نکرده بلکه مشکلاتی را نیز برای آنها به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، کوی محتشم در ناحیه دو شهرداری واقع شده است و اکثر منازل آن بافت قدیمی دارند؛ چندی پیش شهرداری به منظور زیباسازی اقدام به رنگ آمیزی برخی منازل این کوی کرد. زیباسازی که اگرچه موجب رونق گردشگری و اقتصادی این منطقه شد، اما در فاصله نه چندان دور نه تنها مرحمی بر مشکلات آن‌ها نشده بلکه معضلات جدیدی را نیز برای ساکنین آن به وجود آورد.

مشکلات کوی محتشم در سایه روشن رنگ ها / مردم همچنان درگیر نیازهای اساسی خود هستند

به محله کوی محتشم رفتیم تا از نزدیک با مردم گفتگو و مشکلات آن‌ها را جویا شویم.

مشکلات مردم در کوی محتشم

یکی از اهالی این منطقه در خصوص رنگ آمیز‌هایی که اخیرا در این منطقه انجام شده است به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفـت: شهرداری رنگ آمیزی دیوار‌های منطقه را انجام داده است، اما بجای این کار  ابتدا باید فکری به حال مقاوم سازی منطقه می‌کرد که برخی از همین دیوار‌های رنگ شده بر روی ساکنین خود آوار نشوند.

مشکلات کوی محتشم در سایه روشن رنگ ها / مردم همچنان درگیر نیازهای اساسی خود هستند


آقای میانسالی درباره حضور افراد برای عکاسی گفت: خیلی‌ها برای عکاسی به اینجا می‌آیند و ما با این موضوع مشکلی نداریم، اما برخی از افراد شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند و این موجب ناراحتی اهالی می‌شود.

کم عرض بودن و نبود سیستم فاضلاب خیابان از دیگر مشکلات مردم کوی محتشم است

احمدی از ساکنین گفت: مردم در این منطقه مشکلات دیگری هم دارند که باید به آن توجه شود و یکی از مهمترین آن‌ها در رابطه با رودخانه بزرگی است که از کنار کوی محتشم می‌گذرد و ارتفاع آن زیاد است، اما حفاظ مناسبی ندارد و تاکنون چندین نفر از جمله کودکان در این رودخانه سقوط کرده و دست یا پاهایشان شکسته است.

 

مشکلات کوی محتشم در سایه روشن رنگ ها / مردم همچنان درگیر نیازهای اساسی خود هستند


فرد دیگری در رابطه با کم عرض بودن خیابان گفت: در اکثر اوقات ترافیک سنگین و راه عبور و مرور بسته می‌شود و مردم شاکی هستند که اگر اتفاقی بیافتند آمبولانس یا ماشین آتش نشانی نمی‌تواند به اینجا بیاید و این موضوع بسیار مهمی است.

مشکلات کوی محتشم در سایه روشن رنگ ها / مردم همچنان درگیر نیازهای اساسی خود هستند

خانمی از اهالی گفت: نداشتن سیستم فاضلاب مناسب موجب جمع شدن فاضلاب در کنار خانه‌ها و افزایش جانورانی مانند موش و حشرات شده است که نارضایتی مردم را به همراه دارد.

همچنین یکی دیگر از اهالی منطقه درباره وجود سگ‌های ولگرد می‌گفت: که یکی از معضلات ما در این منطقه است و فرزندان ما برای رفتن به مدرسه و بازی کردن همیشه با مشکل مواجه اند، زیرا تعداد زیاد این سگ‌های هار همیشه باعث نگرانی ما می‌شود.

تشکیل جلسه‌ای با حضور مسئولان ارگان‌های مربوطه برای رفع مشکلات ساکنین کوی محتشم

برای رفع مشکلاتی که در منطقه محتشم گرگان وجود دارد جلسه‌ای با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار و ارگان‌های مربوطه در این منطقه برگزار و مقرر شد هریک از ارگان‌ها پس از انجام وظایف خود گزارشات لازم را به دبیرخانه ارسال کنند.

در این جلسه مقرر شد شهرداری نسبت به ساماندهی و ایمن سازی کانال کوی محتشم اقدام و زمینی را برای ایجاد سایت ورزشی در نظر بگیرد و اداره کل ورزش و جوانان نیز آن را تجهیز کند.

با همکاری مدیر کل بانوان و خانواده استانداری و اداره کل بهزیستی طرحی ویژه در محله کوی محتشم از محل آسیب‌ها ارائه و به اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی جهت اقدام تحویل نمایند.

پیگری موضوع از طریق شهرداری

آقای لشکر بلوکی شهردار منطقه ۲ گرگان پس از حضور در کوی محتشم و پاسخگویی به سولات مردم در خصوص اقدامات انجام شده و رفع مشکلات اهالی به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   گفت: اقداماتی را از سال ۹۶ در این منطقه آغاز کردیم و تاکنون نیز توانستیم ۷۰۰ متر مربع آسفالت و زیر سازی معابر را در این منطقه انجام دهیم.

مشکلات کوی محتشم در سایه روشن رنگ ها / مردم همچنان درگیر نیازهای اساسی خود هستند

وی ادامه داد: نزدیک به ۱۴۰ متر دیوارسازی رودخانه و نرده گذاری برای نقاط حادثه خیز و نیز پله سازی برای کوچه‌های کوی محتشم که سراشیبی تندی دارند و فاقد پله بوده اند را در این منطقه انجام داده ایم.

لشکر بلوکی شهردار منطقه ۲ گرگان در خصوص مقاوم سازی خانه و دیوار‌ها گفت: متقاضیان به شهرداری منطقه ۲ مراجعه کرده و بدون پرداخت عوارض یا دریافت وجه می‌توانند کارشان را انجام دهند.

لشکر بلوکی ادامه داد:  برای جمع آوری آب‌های بالادست برخی کارهای عمرانی انجام و در مرحله اجرای پیمانکار است که امیدواریم ظرف ۱۵ تا ۲۰ روز آینده کار‌ها شروع شود و همچنین با پیمانکاری برای جمع آوری سگ های ولگرد قرارداد بسته شده است.

مشکلات کوی محتشم در سایه روشن رنگ ها / مردم همچنان درگیر نیازهای اساسی خود هستند

همچنین عبدالهی فر کارشناس فرهنگی اجتماعی در خصوص رعایت نکردن شئونات اسلامی گردشگران گفت: تابلو‌هایی در این منطقه نصب می‌کنیم و از افراد می‌خواهیم تا شئونات اسلامی را هنگام عکاسی رعایت کنند.

وی ادامه داد: مردم منطقه باید از ظرفیت حضور این گردشگران استفاده کنند و صنایع دستی خود را به فروش برسانند و از این راه کسب درآمد کنند ودر این خصوص به زودی آموزش صنایع دستی به بانوان منطقه انجام می‌شود.

با وجود اقدامات انجام شده همچنان مردم کوی محتشم درگیر مشکلات مذکور هستند و کارشناسی دقیق تر طرح هایی مانند  رنگ آمیزی منازل پیش از اجرا  و رفع مشکلات اولیه آن ها می تواند به رونق اقتصادی و گردشگری اینگونه مناطق کمک شایانی کند.


گزارش از فاطمه حبیبی

انتهای پیام/فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.