بیست و ششمین همایش تجلیل از تکاوران نیروی دریایی (نداجا) و مدافعان آبادان و خرمشهر چهارشنبه در سینما مهرآبادان برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،هوشنگ صمدی فرمانده تکاوران نیروی دریایی ارتش درهمایش تجلیل از تکاوران نیروی دریایی نقش تکاوران نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در مقاومت خرمشهر و حصر آبادان را برجسته عنوان کرد و افزود:تکاوران نیروی دریایی تا آخرین لحظه‌ها از خرمشهر دفاع کردند.

فرمانده تکاوران نیروی دریایی ارتش گفت:پس از فرمان امام در شکست حصر آبادان تکاوران نیروی دریایی در کنار سایر نیرو‌های عمل‌کننده نقش کلیدی در شکست دشمن ایفا کردند.

صمدی عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی را به برکت ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان اسلام عنوان کرد.

ناخدای بازنشسته نداجا نادر حمودی گفت:این همایش به منظور تجلیل از خانواده‌های ۱۲۹ شهید و ۲۳۷ جانباز تکاور مدافع از خرمشهر و آبادان برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی پور امام‌جمعه آبادان نیز در این همایش ضمن تاکید به انتقال رشادت‌های رزمندگان اسلام به نسل چهارم انقلاب گفت: محتاج فرهنگ دفاع مقدس هستیم.

وی افزود:پیشرفت، توسعه و تعالی کشور در ایجاد ارتباط بین نسل‌های اول انقلاب و نسل جدید است.

امام‌جمعه آبادان گفت: افتخارات و دستاورد‌های ایران اسلامی پس از عنایات خداوند سبحان، محصول دفاع مقدس است و دفاع مقدس محصول کار و عملکرد پرافتخار پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی پور افزود: اقتدار و بالندگی جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و نیز قدرت بازدارندگی بالای جمهوری اسلامی ناشی از عملکرد رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.

وی از برگزاری نخستین یادواره شهدای تکاور نداجا در آبادان در سال جاری خبر داد و گفت: تکاوران علاوه بر نقش تأثیرگذار در مقاومت از خرمشهر در شکست حصر آبادان نیز نقش‌آفرین بودند.

۱۵۰ نفر از تکاوران و مدافعان آبادان و خرمشهر در همایش تجلیل از تکاوران نیروی دریایی با بازگو کردن خاطرات خود به تبیین نقش تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز‌های ابتدایی جنگ پرداختند.

گردان تکاوران دریایی بوشهر به فرماندهی ناخدا هوشنگ صمدی، فرمانده گردان تکاوران دریایی ارتش با حدود ۷۰۰ نفر نیرو، در روز ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ وارد خرمشهر شدند و در روز چهار آبان و پس از ۳۴ روز مقاومت و جنگ خیابانی در برابر ارتش عراق، این شهر اشغال شد.

در چهارم آبان با تخلیه شهر و کمک به خروج باقی‌مانده مردم، تکاوران دریایی آخرین نفراتی بودند که با لنج و قایق از شهر خارج شدند.

انتهای پیام / د

تجلیل از تکاوران نیروی دریایی (نداجا) و مدافعان آبادان و خرمشهر

برچسب ها: همایش ، نیروی دریایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.