رخشانی مهر گفت: درحال حاضر ۱۵۰ مدرسه در مناطق زلزله زده کرمانشاه ساخته شده‌اند.

فعالیت ۱۵۰ خبر در ساخت مناطق زلزله زده کرمانشاه به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، همایش خیرین مدرسه ساز مناطق زلزله زده کرمانشاه با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش،  مهراله  رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و جمعی از مسئولان مربوطه عصر امروز در هتل ارم برگزار شد.

در این مراسم رخشانی مهر با اشاره به اینکه ۷۱۸ مدرسه در منطقه کرمانشاه داشتیم، اظهار کرد: از این تعداد مدرسه ۷۸ مدرسه فقط آسیب دیدند و آوار نشدند و مدارس حتی برخی مدارس به عنوان کانون اسکان موقت بودند.

رخشانی‌مهر بیان کرد: پیش از وقوع زلزله سرانه فضای آموزشی استان 6.58 متر مربع بود که با افتتاح مدارس جدید این مدارس به 7.21 متر مربع می‌رسد.

فعالیت ۱۶۰ خیر در ساخت مناطق زلزله زده کرمانشاه

وی ادامه داد: بعد از زلزله  ساخت و  ساز مدارس جدید مورد توجه قرار گرفت و ۱۱۱ خیر حقوقی و ۴۹ خیر حقیقی وارد عمل شدند و بیشترین مدرسه را در منطقه سر پل ذهاب داشتیم.

رئیس سازمان نوسازی با اشاره به اینکه انتظار بر این است تا مدارس در برابر زلزله سالم باشند، گفت: برای تحقق این هدف ضریب ایمنی ساختمان مدارس باید نسبت به سایر ساختمان‌ها  ۲۰ درصدافزایش یابد در نتیجه هزینه ساخت مدارس بیشتر می شود.

رخشانی مهر تصريح کرد: در برنامه پنجم توسعه و سال 87 مقرر شد 4 میلیارد دلار برای تخریب و نوسازی مدارس اختصاص یابد و سازمان نوسازی به دلیل نبود ضوابط و دستورالعمل‌های مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، ناچار شد به جای سازمان مدیریت خود کار را به دست گیرد و از سال ۸۵ تاکنون مدارس ساخته شده در برابر زلزله تخریب نشده‌اند.

وی به نشست بین‌المللی سران مدارس ایمن سال ۹۴ در تهران اشاره و اظهار کرد: به دنبال این نشست، ایران مسئولیت پیدا کرد تا دانش مدارس ایمن را در اختیار سایر کشورها قرار دهد و یکسال بعد جایزه بین‌المللی ساساکاوا را در حوزه ایمنی مدارس دریافت کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۷ دی ۱۳۹۷
7 سال است کسی سرانه نداده
آخرین اخبار