سرپرست فرمانداری لنگرود از پرداخت ۹۹ درصد مطالبات چایکاران این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد رنجبر نیاول، سرپرست فرمانداری شهرستان لنگرود با بیان اینکه ۹۹ درصد مطالبات چایکاران لنگرودی پرداخت شده است، گفت: تاکنون ۴۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مطالبات چایکاران لنگرودی پرداخت شد که تنها یک درصد از مطالبات چایکاران به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان باقی مانده است.

وی در حاشیه دیدار با رئیس سازمان چای کشور با تاکید بر حمایت از چایکاران افزود: افزایش نرخ خرید تضمینی در راستای حمایت از چایکاران است که موجب ایجاد امید و انگیزه بیشتر برای افزایش تولید می‌شود.

سرپرست فرمانداری لنگرود با بیان اینکه امسال ۲۲ هزار تن برگ سبز چای به ارزش ۴۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از چایکاران لنگرودی خریداری شده است، اظهار داشت: از این مقدار ۳۷ درصد برگ سبز درجه یک و ۶۳ درصد درجه دو است.

رنجبر با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ چایکار تاکنون متقاضی دریافت تسهیلات هستند، گفت: مجموع مبلغ پرداختی تسهیلات تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که به ازای هر هکتار باغ چای، دو میلیون تومان تسهیلات با سود ۴ درصد پرداخت می‌شود و این تسهیلات تا پایان سال ادامه دارد و به تدریج به چایکاران لنگرودی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۹ هزار چایکار فعال و ۳۰ کارخانه فعال در شهرستان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: مقدار چای خشک تولیدی کارخانجات ۵ هزار تن است.

انتهای پیام/ع

واریز مطالبات چایکاران شهرستان لنگرود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن علی عسکری
۱۰:۵۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سلام چراپول چای من واریز نشده