مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از افتتاح اولین نیروگاه خورشیدی طرح خرید تضمینی برق از مشترکین، با ظرفیت ۵ کیلووات در شهر کلور شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن محمدی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در آیین افتتاح این نیروگاه افزود: امروز دوران استفاده از سوخت‌های فسیلی به پایان رسیده و استفاده از انرژی‌های پاک از جمله انرژی خورشیدی یک ضرورت می‌باشد.

وی گران بودن سوخت‌های فسیلی، مقرون به صرفه بودن استفاده از انرژی خورشیدی، حفاظت از محیط زیست و رایگان بودن منبع عظیم خدادادی خورشید را از جمله علل استفاده از این انرژی برای تامین برق مورد نیاز عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: در این طرح شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل برق حاصل از تولید برق نیروگاه های خورشیدی را به قیمت تضمینی 8 هزار ریال به ازای هر کیلووات ساعت و به صورت بلند مدت ۲۰ ساله خریداری می نماید.

محمدی بیان کرد: در این طرح تمامی مشترکین اعم از خانگی، تجاری و صنعتی می توانند با نصب نیروگاه های خورشیدی در پشت بام و یا محوطه بلاء استفاده کارخانجات تا سقف ظرفیت انشعاب از طریق عقد قرارداد خرید تضمینی با این شرکت کسب درآمد نمایند.

وی افزود: مدت زمان بازگشت سرمایه گذاری در این طرح حدود ۴ سال می باشد.

انتهای پیام/ح

خرید برق حاصل از تولید برق نیروگاه های خورشیدی در اردبیل

 

برچسب ها: وزارت نیرو ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۶ دی ۱۳۹۷
یه کار ایده آل دیدیم خدا را شکر. جهت اجرای هرچه بهتر طرح خودتان در برخی مکانها اجرا کنید مردم خوشان مشتاق خواهند شد. زیرا مردم به کارهایی که آزمایش نشده رو نمی آورند.