مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

میزان باسوادی در مناطق روستایی با شتاب بیشتری نسبت به مناطق شهری استان رو به افزایش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در سال ۵۷ درصد باسوادی در روستا‌ها برای زنان ۳۷ درصد و برای مردان ۵۷ درصد بوده که این رقم در سال ۹۶ برای مردان به ۸۸ درصد و برای زنان به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، گفت: سازمان نهضت سواد آموزی با توجه به اهداف پیش بینی شده در سند ملی ریشه کنی بی سوادی، برش‌های سالانه تعریف کرد که بنا بر گزارش ها، استان سمنان استان سمنان در گروه سنی ۱۰ ـ. ۴۹ سال با تحقق ۹۸ درصدی این هدفگذاری، رتبه اول کشوری را از آن خود کرد.

وی با بیان اینکه میزان باسوادی در مناطق روستایی با شتاب بیشتری نسبت به مناطق شهری استان رو به افزایش است، تصریح کرد: در سال ۵۷ درصد باسوادی در روستا‌ها برای زنان ۳۷ درصد و برای مردان ۵۷ درصد بوده که این ر. رقم در سال ۹۶ برای مردان به ۸۸ درصد و برای زنان به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

دستورانی با اشاره به تعریف دوره‌های سوادآموزی، تحکیم و انتقال در سازمان سوادآموزی کشور، ابراز داشت: بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از سوادآموزان در سال ۹۷ تحت پوشش این سه دوره اصلی مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در ۳۹ سال گذشته در استان بیش از ۷۰ نفر توسط نهضت سواد آموزی باسواد شده اند افزود: از سال ۵۷ تا سال ۹۶ بیش از ۵/۹۱ درصد از جمعیت بالای ۶ سال استان توسط نهضت سواد آموزی باسواد شده اند.

انتهای پیام / گ

نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.