کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار خبری از روزنامه ابوظبی به تمجید از تیم ایران و مقایسه با سایر قدرت‌های برتر آسیا در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات متحده پرداخت.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیتر روز ای اف سی به نقل از روزنامه ابوظبی است: 11 روز تا شروع نمایش بهترین تیمهای آسیایی باقی مانده است که تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران قصد دارد با قهرمانی در این دوره از رقابت ها به چهارمین عنوان قهرمانی جام ملتهای آسیا دست پیدا کند. چراکه کسب عنوان قهرمانی پس از اخذ رتبه اول تیم های آسیایی توسط ایران در رنکینگ فیفا میتواند فصل فوتبالی 2018 را به خوبی برای این تیم به پایان برساند.


تیم ایران در بین 5 تیم آسیایی بود که به جام جهانی 2018 روسیه راه پیدا کرد و عملکرد خوبی ازاین تیم در رقابت های جام جهانی 2018 را شاهد بودیم. آنها با حاشیه امن تری نسبت به سایر رقیبان تا انتهای سال 2018 در رده 29 برترین تیم های جهان در رنکینگ فیفا قرار گرفتند. آخرین و سومین قهرمانی تیم ملی ایران نیز به سال 1976 برمی گردد که در آن سال ایران میزبان رقابتهای قهرمانی جام ملتهای آسیا بود. اما این بار در هفدهمین دوره این رقابتها ایران با تیم های عراق, یمن و ویتنام همگروه شده است.

با وجود سقوط 5 پله ای استرالیا, مدافع عنوان قهرمانی آسیا در رنکینگ جهانی, این تیم با تیمهای اردن, سوریه و فلسطین همگروه شده است. آنها در رده 41 رنکینگ فیفا قرار دارند و اگر قهرمان شوند می توانند دبل قهرمانی خود را در امارات متحده عربی جشن بگیرند.
ژاپن نیز از دیگر رقبای قدرتمند ایران و سایر تیم ها برای کسب عنوان قهرمانی است. این تیم با 4 عنوان قهرمانی یکی از پرافتخارترین تیم ها در قاره کهن شناخته می شود. ژاپن در جام جهانی 2018 که در کشور روسیه برگزار شد, جز یکی از 5 تیم آسیایی بود که عملکرد خوبی در این رقابتها از خود نشان داد.آنها در دقایق پایانی مغلوب بلژیک شدند و نتوانستند به یک هشتم این رقابت ها راه پیدا کنند.
کره جنوبی دیگر تیم قدرتمند قاره کهن در رده 53 جهان قرار دارند و روز 7 ژانویه رقابت های خود در این مسابقات را با تیم فیلیپین آغاز می کنند. آنها با تیم های عربستان سعودی که در رده 59 جهان است و با فاصله چهل تایی از دیگر رقیب خود یعنی کره شمالی در یک گروه به رقابت می پردازد.

رنکینگ های چشمگیر جدید تیم های آسیایی در فیفا:

قرقیزستان با 40 و عمان با 21 پله در جدول رده بندی جهانی فیفا در بین تیم های آسیایی صعود کرده اند. این یکی از بزرگترین صعودهایی است که در رنکینگ فیفا از طرف تیمهای آسیایی رخ داده.
مسابقات آماده سازی تیمهای حاضر در این رقابتها به شکل بازی های دوستانه تا قبل از 5 ژانویه به اتمام میرسند تا رقابت جام ملت های آسیا از 5 ژانویه به طور رسمی شروع شود. این رقابت ها تا یکم فوریه ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار