روند کاهشی نرخ ارز در بازار آزاد پس از پایان جشن سال نو میلادی دوباره به جریان خواهد افتاد.

روند اُفت قیمت دلار پس از پایان جشن سال نو میلادیبه گزارش خبرنگار بورس، بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تابلوی‌ صرافی‌ها این روز‌ها شاهد تغییرات قیمتی در اسعار خارجی است، اما این نوسانات که در جهت خیز قیمتی میل کرده است هر ساله در چنین روز‌هایی اتفاق می‌افتد.

صرافی ملی در سایت رسمی خود فروش هر اسکناس دلار آمریکا را ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان و هر اسکناس یورو را ۱۳ هزار ۳۰۰ تومان اعلام کرده است.

رضا ترکاشوند، رئیس کانون صرافان ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار بورس، بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش قیمت ارز‌ها در روز‌های گذشته گفت: تقریبا ۱۰ روزی می‌شود که بازار ارز شاهد افزایش نرخ‌هاست، اما آرامش در این محل برقرار بوده و هیچ دلالی برای تشویش بازار وجود ندارد.

وی افزود: دو دلیل عمده که این روز‌ها منجر به اُفت و خیز قیمت‌ها شده است، افزایش سفر‌های خارجی به دلیل سال نوی میلادی و همچنین تسویه حساب شرکت‌های بین المللی است، به همین دلیل تقاضا ارز‌های رایج بالا رفته و نرخ در بازار‌ها صعود کرده است.


بیشتر بخوانید: دستور العمل جدید خرید و فروش ارز در صرافی‌های مجاز


ترکاشوند تأکید کرد: پس از گذشت تعطیلات و جشن سال نو میلادی قطعا قیمت اسعار با روند سابق به کانال ۹ هزار تومان بازمی‌گردد. البته با دستور بانک مرکزی مبنی بر خرید حوالجات ارزی توسط صرافی‌ها به نظر می‌رسد سقوط نرخ ارز زودتر از موعد پیش‌بینی شده اتفاق بیفتد.

وی با تأکید بر فعالیت چابک صرافی‌ها گفت: سیستم صرافی‌های مجاز با تمام مراودات بین‌المللی آشناست و همواره مانند بازوی قدرتی در خدمت بانک مرکزی بوده است.

روز گذشته بود که بانک مرکزی طی دستورالعملی خرید حوالجات ارزی از بانک‌ها را برای صرافی‌ها مجاز اعلام کرد.
انتهای پیام/

دلیل افزایش نرخ دلار تعطیلات میلادی است

برچسب ها: ارز ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شادی
۱۴:۳۸ ۰۶ دی ۱۳۹۷
این مسولان که وعده های الکی میدن قیمت گوشی تفلن همراه سر به فلاک کشیده من میخواستم گوشی بخرم اما وزیر محترم گفتند گوشی تا پنجاه در صد ارزون میشه من ساده باور کردم گوشی نخریدم اما ارزون که نشد کلی گرون شد الان موندم با این قیمت ها دیگه چیکار کنیک دلار پایین امده طلا پایین امده اما گوشی داره پله های ترقی را ظاهرا طی میکنه و هر روز گرونتر خوب مسولین عزیز شما که قولتون قول نیست و همه وعده هاتون برعکس میشه من چند هفته پیش گوشی سامسونگ A7را سه میلیون پانصد میتونستم بخرم الان شده پنج میلیون لطفا یه گرازش مفصل تهیه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۵ دی ۱۳۹۷
کاهش قیمت نفت وسقوط سهامهای جهانی و.. عوامل گرانی طلاو دلار است نه در ایران بلکه کل دنیا بهای هر انس طلا به بالاترین رقم در 6ماه رسیده این دیگه به رفتن ما ایرانیها به سفر مربوط نمیشه هیجان زده شدن است که بگوییم فردا دلار 2هزار پاین میاد یا در عرض 3ساعت سه میلیون سکه میاد پاین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۵ دی ۱۳۹۷
باز سر وکله شما دلالا پیدا شد .بابا هی فاز منفی ندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۵ دی ۱۳۹۷
خواهشا زودتر نظارت کنه دولت تا قیمت ها دوباره پایین بیاد وافزایش قیمت ادامه پیدا نکنه
آخرین اخبار