عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: جلب اعتماد مردم به سیستم بانکی یکی از راهکار‌های کنترل نرخ ارز است.

/سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار  بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کنترل قیمت ارز، اظهار کرد: گرانی ارز ناشی از عوامل گوناگونی از جمله عوامل خارجی است و کسی نمی تواند دستوری قیمت ها را پایین بیاورد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، به نقش دلالان در افزایش قیمت ارز اشاره کرد و افزود: رئیس کل سابق بانک مرکزی  و همچنین رئیس فعلی بانک مرکزی بارها اعلام کرده اند که ما به اندازه کافی ذخیره ارزی داریم.

وی با اشاره به نوسانات نرخ ارز در ماه های گذشته تاکید کرد: دولت باید برای ارزی که در دست مردم است، برنامه ریزی دقیقی انجام دهد؛ این امر سبب کاهش مشکلات پیش رو خواهد شد.


بیشتر بخوانید: ورود نرخ دلار به کانال ۱۱ هزار تومان/ مجازات اخلالگران بازار ارز تأثیر بسزایی بر کاهش نرخ دارد


لارگانی جلب اعتماد مردم به سیستم بانکی را یکی از راهکار های کنترل نرخ ارز دانست و گفت: به دلیل عدم نظارت کافی و وجود برخی موسسات سودجو،  اعتماد مردم به سیستم بانکی کشور کاهش یافته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، مصوبه اخیر بانک مرکری، مبنی بر پرداخت سود ارزی به سپرده گذاران ارزی را عاملی بر تشویق مردم برای انتقال ارزهای خانگی به بانک ها و ساماندهی بازار اسعار خارجی دانست.

وی در پایان تصریح کرد: با جلب اعتماد مردم به سیستم بانکی علاوه بر اینکه کنترل نرخ ارز آسانتر می شود، زمینه توسعه اقتصادی و افزایش اشتغالزایی فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

اعتماد مردم را به سیستم بانکی جلب کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار