مدیر آموزش و پرورش بهبهان از راه اندازی اولین آزمایشگاه سیار دانش آموزی در بهبهان در هفته پژوهش خبر داد.

رسول عبدی پور، مدیر آموزش و پرورش بهبهاندر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: آزمایشگاه مرکزی جابربن حیان بهبهان با کمک معاونین آموزش متوسطه و پشتیبانی در حرکتی ابتکاری و عدالت محور، اقدام به راه اندازی اولین آزمایشگاه سیار دانش آموزی در مناطق کم برخوردار و روستایی کردند.

وی افزود: در دروس علوم پایه نظیر شیمی، فیزیک و زمین شناسی فرآیند یاددهی-یادگیری با انجام آزمایشات و مشاهده عینی کامل شده و درک و فهم مطالب برای دانش آموزان آسانتر می‌شود، که بدلیل فقدان تجهیزات و امکانات لازم در برخی از مدارس شهری و روستایی بهبهان طرح راه اندازی آزمایشگاه سیار دانش آموزی اجرا شد.

عبدی پور بیان داشت: درسال تحصیلی جدید و درهفته آزمایشگاه، بیش از هزار و ۶۰۰ دانش آموز با حضور در پژوهشسرای خوارزمی و آزمایشگاه مرکزی جابربن حیان از نزدیک شاهد انواع آزمایشات با حضور کارشناسان مجرب و اساتید دروس در غرفه‌های مختلف بودند.

مدیر آموزش و پرورش بهبهان عنوان کرد: راه اندازی نخستین آزمایشگاه سیار دانش آموزی در راستای بسط و گسترش عدالت آموزشی و بهره مندی دانش آموزان مناطق کم برخوردار از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی صورت پذیرفته است.

وی گفت: در اولین مرحله از اجرای طرح، تیم کارشناسان پژوهشسرا‌ها متشکل از دبیران آزمایشگاه‌های فیزیک و شیمی به دبیرستان‌های ۱۳ آبان و معراج تشان اعزام شده و تعدادی از آزمایشات مرتبط با کتب آزمایشگاه پایه دهم و یازدهم را برای دانش آموزان انجام دادند.

عبدی پور تصریح کرد: این طرح بصورت هفتگی برای ۲ آموزشگاه تا پایان سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در بهبهان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار