معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: بخش عمده‌ای از مطالبات فرهنگیان پرداخت شده و بخش کوچکی ازآن باقی مانده که تا پایان امسال پرداخت می‌شود.

مطالبات فرهنگیان تا پایان سال پرداخت می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی الهیار ترکمن سه‌شنبه در گردهمایی دو روزه ذیحسابان آموزش و پرورش کشور در بوشهر افزود: این مطالبات مربوط به حق الزحمه امتحانات و خرید خدمات آموزشی است.

وی بیان کرد: با توجه به ارتباط مناسبی که با وزارت اقتصاد و دارایی وجود دارد در سامانه بدهی‌های دولت عدد و رقم‌ها ثبت، عدد‌ها شفاف و ذیحسابان آن‌ها را تائید می‌کنند و با تدوین برنامه مالی مشخصی بدهی‌های سال‌های گذشته پرداخت خواهد شد.

معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش ادامه داد: مجموعه معاونت توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با جدیت به دنبال تحقق خواسته‌های فرهنگیان است و اگر جا‌هایی تاخیری دیده می‌شود به دنبال نقدینگی است که باید از خزانه تامین شود.

الهیار ترکمن همچنین درباره بیمه‌های ایثارگران شاغل در وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس تفاهم‌نامه بنیاد شهید و امور ایثار گران با بیمه دی، همه ایثارگران شاغل وزارت آموزش و پرورش از اول آبان زیرپوشش بیمه‌های تکمیلی هستند و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: همه فرهنگیان ایثارگر که زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند باید به ادارات تعاون استان‌ها مراجعه و کار خود را پیگیری کنند.

وی در مورد بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان گفت: با توجه به خواسته این قشر و نیازی که به خدمات درمانی دارند دو پیشنهاد ارئه شد که شامل بیمه درمان به روش صندوقی و روشی که تاکنون اجرا می‌شده و شیوه دوم به صورت بیمه گری است که ابلاغ شده و هر کدام از این گزینه‌ها را می‌توانند دنبال کنند.

معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تعدد قوانین، مشکلات ساختاری و فرایندی نحوه تامین منابع مالی و تحلیل بار برنامه‌های درسی را از جمله مشکلاتی عنوان کرد که آموزش و پرورش با آن روبه‌روست.

الهیار ترکمن گفت: اکنون ۷۳۰ منطقه آموزشی در کشور وجود دارد که ۴۰ درصد این مناطق دارای جمعیت کمتر از پنج هزار دانش آموز است و برای هر کدام از آن‌ها باید امکاناتی دیده شود.

وی از دیگر مشکلات آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: از جمله برنامه‌های عملیاتی مورد تاکید وزیرآموزش و پرورش مدرسه محوری است که با چند برنامه از جمله توانمندسازی مدیران، ایجاد صلاحیت‌های کیفی و تفویض اختیار به مدیران از طریق تائید صلاحیت‌های حرفه‌ای آن‌ها محقق می‌شود.

انتهای پیام/ک

۴۰ درصد مناطق آموزشی کمتر از پنج هزار دانش آموز دارند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.