فرماندار به همراه معاون برنامه ریزی فرمانداری و رئیس و کارشناس شبکه از بزرگترین واحد فعال مرغ تخمگذار قاین بازدید نمودند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛محمودی زاوه رییس شبکه دامپزشکی قاینات از بازدید فرماندار و معاون برنامه ریزی فرمانداری از بزرگترین واحد پرورش مرغ تخمگذار شهرستان در راستای نظارت بر بهداشت و نحوه تولید خبر داد.
 
وی در ابتدا وضعیت صنعت مرغ تخمگذار شهرستان را تشریح کرد و افزود : در حال حاضر 6 واحد مرغ تخمگذار به ظرفیت 250 هزار قطعه در شهرستان فعال است و همچنین دو واحد پرورش پولت در شهرستان داریم که ظرفیت آنها 90 هزار قطعه است.
 
محمودی زاوه در ادامه به وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به عنوان خطرناک ترین بیماری پرندگان پرداخت و گفت:این شبکه در جهت جلوگیری و شناخت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان واحدهای طیور شهرستان را در بعد بومی و صنعتی مورد پایش قرار داده تا ضمن شناخت به موقع بیماریها و رعایت اصول قرنطینه ای از گسترش و شیوع بیماریها جلوگیری شود.
 
رییس شبکه دامپزشکی قاینات افزود:آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بیماری ویروسی حاد واگیردار و مشترک بین انسان و دام است و این ویروس بسیار عفونت زا برای ماکیان ، بوقلمون و پرندگان دیگر است و سرعت بالای انتشار این بیماری در جمعیت پرندگان با توجه به مهاجرت پرندگان وحشی از یک منطقه به منطقه دیگر و انتقال بیماری از طریق وسایل نقلیه و خوراک طیور افزایش می یابد.
 
کریمی فرماندار قاینات نیز در طی این بازدید گفت: رعایت موارد بهداشتی و زیست محیطی و جیره غذایی مناسب در مرغداریها زمینه ساز تولید مرغ و تخم مرغ  سالم  خواهد بود و امنیت غذایی جامعه را به همراه دارد که این امر با همت مالکان واحدها و تلاش شبانه روزی سربازان گمنام عرصه بهداشت دامپزشکی شهرستان میسر خواهد شد و فرمانداری قاینات نیز آماده هرگونه مساعدت و همکاری در حد توان به تولیدکنندگان این صنعت است.
 
محمودی زاوه گفت: رعایت اصول بهداشتی قرنطینه ای در واحدهای تولیدی عامل مهمی در عدم شیوع بیماری است و نیز واکسیناسیون مناسب از بروز و شیوع این ویروس ممانعت بعمل می آورد.
انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.