رئیس شبکه دامپزشکی قاینات از برگزاری کلاس آموزشی بیماری های عفونی حیات وحش ویژه کارکنان محیط زیست این شهرستان خبر داد.

محمودی زاوه رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ از برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه آشنایی با بیماری های تب برفکی ، هاری ، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جهت افزایش سطح آگاهی پرسنل محیط زیست شهرستان خبر داد.

وی افزود:به جهت آمادگی و آشنایی پرسنل محیط زیست با ابعاد مختلف بیماری های عفونی حیات وحش، کلاس آموزشی یک روزه با حضور ریاست , پرسنل و محیط بانان  محیط زیست شهرستان با تدریس کارشناس شبکه دامپزشکی در محل سایت پرورش آهو روستای شیخعلی برگزار شد.

محمودی با اشاره به آغاز فصل سرما و احتمال شیوع بیماری تب برفکی و بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور در فصل مهاجرت پرندگان گفت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک بیماری های ویروسی هستند که تهدید عظیمی برای حیات وحش شهرستان است.

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات افزود: هدف از برگزاری این دوره آموزشی افزایش سطح آگاهی و آشنایی با این بیماری ها بوده تا در صورت هر گونه رخدادی از این بیماری ها اقدامات مقتضی در جهت پایش و مراقبت حیات وحش صورت گیرد.

وی با اشاره به نقش آموزش در افزایش توان علمی و عملی کارکنان ادارات مربوطه در حوزه دامپزشکی گفت:طی تعاملاتی که با دستگاه های اجرایی شهرستان صورت گرفته تفاهم نامه هایی در خصوص آموزش منعقد شده است که امید است نتایج چشم گیری در جامعه مشاهد شود.

محمودی زاوه افزود:یکی از اولویت های دامپزشکی شهرستان پوشش مناسب واکسیناسیون در اطراف مناطق حفاظت شده محیط زیست است و همچنین از مجموعه محیط زیست درخواست می شود در پایش مناطق تحت حفاظت اگر به‌ موارد مشکوک در تغذیه یا فعالیت های حیات وحش برخورد کردند در اولین فرصت به دامپزشکی اطلاع دهند تا بتوان اقدامات لازم را انجام داد.

انتهای پیام/غ

شیوع تب برفکی و آنفلوانزای فوق حاد طیور با فصل سرما

برچسب ها: دامپزشکی ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار