رئیس شبکه دامپزشکی قاینات گفت:در راستای طرح پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان کارشناسان این شبکه به صورت ماهیانه و تصادفی از واحدهای پرورش مرغ گوشتی بازدید می نمایند.

محمودی زاوه رئیس شبکه دامپزشکی قاینات در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:در راستای طرح پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان کارشناسان شبکه دامپزشکی قاینات به صورت ماهیانه و تصادفی از واحدهای پرورش مرغ گوشتی بازدید می نمایند.

وی افزود:در برنامه پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، واحدهای طیور شهرستان در بعد بومی و صنعتی مورد پایش قرار داده می شوند تا ضمن شناخت به موقع بیماریها و رعایت اصول قرنطینه ای از گسترش و شیوع بیماریها جلوگیری شود.

محمودی زاوه گفت:واحدهای مورد مراجعه جهت پایش به صورت تصادفی انتخاب می شود که از واحد مورد بازدید نمونه های لازم از قبیل لاشه و خون أخذ شده و مورد آزمایشات لازم قرار می گیرد و در انتها اطلاعات مربوط به نمونه برداری ثبت سیستم جی آی اس می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات افزود:از ابتدای سال تاکنون 45 واحد به صورت تصادفی مورد پایش قرار گرفته است که تاکنون خوشبختانه موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد در سطح شهرستان مشاهده نشده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.