معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور، از تحصیل ۶۵ هزار دانشجو معلم در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی‎باقر طاهرنیا در آیین نکوداشت یکصدمین سالگرد تأسیس تربیت معلم در کشور و ۶۱ سالگی فعالیت آن در چهارمحال و بختیاری، در تالار فرهنگ شهرکرد گفت: در حال حاضر، ۶۵ هزار دانشجو معلم در ۹۸ مرکز و پردیس دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل و فراگیری علم و دانش هستند.

وی افزود: این دانشجو معلمان در مقاطع تحصیلی پیوسته و مهارت آموز ماده ۲۸ و در ۱۶ رشته آموزشی متناسب با نیاز آموزش و پرورش تحصیل می‌کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور اضافه کرد: سال گذشته، جذب دانشجو در مراکز و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان سه برابر افزایش یافت.

طاهرنیا با بیان فعالیت دو پردیس و یک مرکز دانشگاه فرهنگیان در چهارمحال و بختیاری گفت: یک هزار دانشجو معلم در این استان در حال تحصیل می‌باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۴ هزار معلم در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کند که به طور متوسط سالانه یک هزار و ۲۰۰ نفر آنان بازنشسته می‌شود.

طاهرنیا، با بیان اینکه نیرو‌های مشغول به تحصیل در این دانشگاه پاسخگوی نیاز آموزش و پرورش نیست، افزود: وزارت آموزش و پرورش با برگزاری آزمون‌های استخدامی و بکارگیری نیرو‌هایی که دوره مهارتی ماده ۲۸ را طی کرده اند، کمبود نیروی انسانی را رفع می‌کند.

به گفته وی؛ بر اساس آمار، تا سال ۱۴۰۴ حدود دو سوم معلمان فعلی وزارت آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند و به همین تعداد نیروی جایگزین در کشور، نیاز است.

انتهای پیام/خ

بزرگداشت سالگرد تأسیس تربیت معلم در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار