رئیس مجمع نمایندگان گیلان در دیدار با رئیس خانه ملت از افزایش سرمایه گذاری‌های جمهوری آذربایجان در این استان خبر داد.

افزایش سرمایه گذاری‌های جمهوری آذربایجان در گیلانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ولی داداشی، رئیس مجمع نمایندگان گیلان در دیدار با علی لاریجانی، رئیس خانه ملت و عضو کمسیون نود مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارش سفر هیات دیپلماتیک و مذاکره کننده ایرانی به جمهوری آذربایجان در ارتباط با بررسی و پیگیری مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی و بین المللی، بین دو کشور دوست، برادر و همسایه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان از افزایش سرمایه گذاری‌های جمهوری آذربایجان در گیلان خبر داد.

وی افزود: هیات اعزامی در این سفر دیدار‌ها و مذاکرات پر بار، فشرده و بسیار خوبی با همراهی مسئولان مربوطه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان انجام داد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: امروز چهارم دی ماه، دو جلسه بسیار مهم و همزمان، یکی در شهرستان آستارا و دیگری در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

ولی داداشی افزود: در شهرستان مرزی آستارا جلسه‌ای با حضور آقای اسلامی وزیر راه و شهرسازی و آقای مصطفی ا‌یف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان پیرامون مسائل مربوط به افزایش سرمایه گذاری‌های جمهوری آذربایجان در گیلان، توسعه بارانداز و خط ریلی بین المللی آستارا - آستارا و نیز ادامه مذاکرات برای آغاز عملیات خط ریلی رشت - آستارا برگزار می‌شود.

وی گفت: با توجه به اهمیت بسیار زیاد و نیز با عنایت به دعوت رسمی آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از اینجانب، برای حضور در جلسه مشترک ایشان با رئیس پارلمان جمهوری آذربایجان که در ارتباط با روابط دیپلماتیک، مسائل اقتصادی و امنیتی دو کشور دوست و همسایه برگزار می‌شود، اینجانب در جلسه آستارا حضور نخواهم داشت.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: از مهمترین محور‌های جلسه روسای مجلس دو کشور انجام مذاکره پیرامون برقراری و احیای گذر مرزی برای مرزنشینان ایران خواهد بود.

ولی داداشی تصریح کرد: امیدواریم مذاکرات فشرده با مقامات جمهوری آذربایجان  نتایج بسیار خوبی برای شهروندان ایرانی و مردم شهرستان مرزی بندر آستارا حاصل شود.

انتهای پیام/م.ع

سرمایه گذاری‌های جمهوری آذربایجان در گیلان افزایش می یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.