رئیس اداره سواد آموزی باغملک از بهره‌مند بودن بیش از ۹۰ درصد مردم باغملک از نعمت سواد خبر داد.

محمد واعظی، رئیس اداره سواد آموزی باغملک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،گفت: در سال 55 از 30 میلیون نفر جمعیت ایران 14 میلیون بی سواد بودند و به عبارتی میزان باسوادی کشور 53 درصد و در باغملک  جمعیت باسواد 25درصد تخمین زده می شود؛ اما مطابق با آخرین سرشماری سال 1395 جمعیت باسوادان در کل کشور 94 درصد، در خوزستان 92  و در باغملک 90 درصد افراد از نعمت سواد بهره مندهستند.

وی  افزود: ازدیگر  توفیقات سازمان سوادآموزی کاهش اختلاف درصد باسوادی زنان و مردان است که در سال 55  این اختلاف  24 درصد اعلام شده بود و در آخرین سرشماری  سال 95 به 6.8 تقلیل پیدا کرد و همچنین اختلاف درصد باسوادی در شهر و روستا از 40 درصد به 12 درصد کاهش پیدا کرد که این مسئله نشان از عزم ملی همه دولتمردان طی سالیان متمادی در ریشه کن کردن بی سوادی بود.

واعظی بیان داشت: بر اساس آمار جهانی از سال 2 هزار تا 2 هزار و 15 نرخ رشد باسوادی در جهان 1 درصد بود و در ایران 2.8 درصد  و پس از 4 دهه فعالیت انقلاب اسلامی، تنها نهادی که 5 مقام و نشان بین امللی کسب کرد  سازمان سوادآموزی بود.

ریس اداره سوادآموزی باغملک عنوان کرد: در سال گذشته در جذب سواد آموز رتبه 4 استان و در ارزیابی رتبه نخست استان را کسب کردیم  و هم اکنون با جذب  650 نفر در دوره های مختلف مشغول فعالیت هستیم.

 واعظی در پایان گفت : طرح خواندن با خانواده و طرح آموزش عملی نماز در کلاس های سوادآموزان اجرا می شود به نحوی که در پایان دوره ها همه سواد آموزان مهارت عملی درست خواندن نماز را می آموزند.

انتهای پیام/م

بررسی میزان سواد آموزی در باغملک

برچسب ها: سوادآموزی ، بی سوادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.