افزایش امید و اعتماد اجتماعی بین مردم از رسالت‌ها و وظایف میهنی و مذهبی نخبگان و روحانیان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  و به نقل از روابط عمومی فرمانداری سنندج، محمد ابراهیم زارعی در نشست هم اندیشی با روحانیان و علمای شهرستان سنندج، به خدمات مذهبی و فرهنگی روحانیت اهل سنت به ایران و اسلام اشاره کرد و گفت: روحانیانی، چون عبدالحمید مهی مشهور به بدیع الزمان کردستانی، حیرت سجادی رکن اسلام وقت کردستان و حمدی و بابا مردوخ روحانی که از نخبگان و دانش آموختگان ایرانی و کردستانی بودند، حضر موثری در پیشرفت علمی کشور در زمان خود داشتند و خدمات دانشمندان و فضلای کردستانی را کسی فراموش نخواهند کرد.

وی افزود: در کردستان، ایجاد و راه اندازی آموزش‌های نوین و در ایران نیز دانشگاه‌های برجسته ای، چون دانشگاه تهران در رشته ادبیات عرب، مدیون دانش، علم و فضل علمای وقت کردستان هستند.

فرماندار شهرستان سنندج در بخش دیگری از سخنان خود افزایش امید و اعتماد اجتماعی در مردم و جلوگیری از هرگونه گسست اجتماعی را از جمله وظایف میهنی و مذهبی نخبگان به ویژه روحانیان عنوان کرد و با اشاره به برخی مشکلات پیش آمده در زندگی روزمره مردم، ادامه داد: دشمن غدار است، ولی متأسفانه برخی در درون بی تعهد و مسئولیت ناپذیر برای معیشت مردم مشکل آفرین شده اند.

زارعی یادآور شد: مهاجرت و حاشیه نشینی به مانند سیل در شهر سنندج مشکل آفرین شده و به همین جهت از روحانیان درخواست داریم برای کنترل پدیده حاشیه نشینی و مهاجرت معکوس مردم را توجیه کنند تا از آثار و پیامد‌های این پدیده‌ها که شهر سنندج را در برگرفته، کاسته شود. وی بیان کرد: هیچ شهری به اندازه سنندج گرفتار مسائل حاشیه نشینی نشده است و بیش از ۵۰ درصد از جمعیت شهر سنندج در سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه شهر زندگی می‌کنند.

فرماندار شهرستان سنندج در ادامه سخنان خود پس از شنیدن سخنان شماری از علمای حاضر در این نشست، گفت: وضعیت کنونی روحانیت منطقه را درک می‌کنیم که با مناعت طبع و در قناعت زندگی می‌کنند.

زارعی روحانیان را به همیاری بیشتر دولت برای حل تنگنا‌های شهرستان دعوت کرد و از آن‌ها خواست که دولت را در حل مشکلات موجود یاری دهند.

وی در پاسخ به انتقادات برخی از روحانیان نیز با بیان اینکه می‌پذیرد که عملکرد برخی از کارگزاران با ایراد و انتقاد رو به رو است و کردستان عقب ماندگی‌هایی دارد، ولی در عین حال با بیان گوشه‌های از عملکرد عمرانی دولت، اظهارداشت: کار‌های بزرگی هم انجام شده است و باید کاستی‌ها با پیشرفت‌ها همزمان دیده شوند تا در تبیین مسائل جانب انصاف رعایت شود.

فرماندار شهرستان سنندج در پایان سخنان خود افزایش تخصیص آب به کشاورزی شهرستان و استان تا ۴۳ هزار هکتار و پرداخت ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و یارانه دار به روستاییان سنندج برای ایجاد و تثبیت یک هزار شغل را دو نمونه از اقدامات اخیر دولت در منطقه برای بهبود معیشت و اشتغال پایدار در سنندج عنوان کرد.

انتهای پیام/م

امید و اعتماد اجتماعی در مردم افزایش یافته است

برچسب ها: فرمانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.