لزوم فعالیت‌های مشارکتی کشاورزان برای رسیدن به نتیجه مطلوب در راستای حل مشکلات کم آبی و اجرای طرح‌های آبیاری مکانیزه و تحت فشار از ضرورت‌های بخش کشاورزی است.

احداث استخر‌های ذخیره آب اساسی‌ترین نیاز کشاورزان تایبادیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،حسین شرافتی فرماندار تایباد درجمع کشاورزان گفت: با اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و بهره‌وری از منابع موجود آب کشاورزی مشکل کمبود آب روستائیان برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در شهرستان و اینکه معیشت اصلی مردم از کشاورزی و دامپروری است، حمایت دولت و فراهم‌کردن بستر مناسب برای استفاده بهینه از منابع آب و خاک و ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی، در راستای توسعه پایدار اقتصادی نیاز مبرم است.

فرماندار افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه کشاورزی در تایباد، کم‌آبی و افت منابع آبی زیرزمینی در دشت‌های این شهرستان است.

شرافتی با اشاره به جلوگیری از بحران‌های کشاورزی گفت: در حال حاضر بیش از ۸ هزار هکتار کشتزار در شهرستان به کشت محصولات کم آب طلب اختصاص دارد که این بهترین راه برای مقابله با بحران کم‌آبی است و باید آموزش‌های لازم در این راستا به کشاورزان داده شود.

وی تصریح کرد: کشاورزان باید با ایجاداستخر‌های ذخیره سازی دومنظوره و با بهره‌مندی از روش‌های نوین آبیاری و تلاش درراستای تولید محصولات گلخانه‌ای با کمبود آب مقابله کنند تا بخش کشاورزی به فعالیت پایدار خودبرسد.

انتهای پیام //ز. ج

بیش از ۸ هزار هکتار کشتزار درتایباد به کشت محصولات کم آب طلب اختصاص دارد

برچسب ها: فرمانداری ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.