شهردار منطقه پنج مشهد گفت: بیش از سه هزار مورد تخلف ساختمانی و ۷۸۰ مورد تخلف ساختمانی از ابتدای سال جاری پیشگیری شده است.

پیشگیری بیش از سه هزار مورد تخلفات ساختمانی / برخورد جدی با تخلف ساختمانی و نتایج آن در کاهش آمار تخلفبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، حسین عبدالله زاده شهردار منطقه پنج مشهد گفت: بیش از سه هزار مورد تخلف ساختمانی و ارسال بیش از ۷۸۰ مورد تخلفات ساختمانی به کمیسیون ماده صد قانون شهرداری‌ها در هشت ماهه نخست سال پیشگیری شده است.

وی افزود: همواره رویکرد ما در مقابله با تخلفات ساختمانی پیشگیرانه بوده است، اما در صورت بروز تخلف طبق قانون مرجع رسیدگی به این تخلفات کمیسیون ماده صد قانون شهرداری هاست و ما در برخورد با این تخلفات و حفظ حقوق حقه شهر و شهروندان نص صریح قانون را اجرا خواهیم کرد.

عبدالله زاده اظهار داشت: ساخت و ساز اصولی، ضابطه‌مند و رعایت قوانین شهرسازی عامل حفظ کیفیت سیمای بصری شهر و جلوگیری از مشکلات شهری در آینده است.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری در منطقه پنج مشهد هرگز به دنبال تفسیر بسته قوانین شهرسازی نیست و تا حد امکان به دنبال تسهیل در اجابت درخواست‌های شهروندان بوده و هستیم، حفظ سرمایه‌های مردمی برای ما بسیار مهم است و همه سعی ما در این منطقه در درجه اول این است که با ایجاد فضایی سازنده و تعاملی با شهروندان و سازندگان به رشد، توسعه و ارتقاء کیفیت زندگی شهرنشینی کمک کنیم و در درجه دوم با نظارت دقیق و مستمر از بروز هرگونه تخلف جلوگیری نماییم.

شهردار منطقه پنج مشهد با اشاره به برخورد جدی و قاطع با هرگونه ساخت و ساز‌های غیرمجاز در سطح منطقه از کاهش چشمگیر این تخلفات طی سال جاری خبر داد و در ادامه افزود: تعداد هزار و ۷۸۰ مورد صدور اخطاریه جهت تخلفات، سه هزار مورد جلوگیری از تخلف ساختمانی، ۶۷ مورد جمع‌آوری ابزار و مصالح، ۹۸۰ مورد پیگیری پلمپ واحد‌های غیرمجاز، ارسال هزار و ۲۰۰ پرونده به کمیسیون ماده صد، از جمله اقدامات انجام شده بوده و ساخت و ساز اصولی، ضابطه‌مند و رعایت قوانین شهرسازی عامل حفظ کیفیت سیمای بصری شهر و جلوگیری از مشکلات شهری در آینده می‌باشد.

انتهای پیام//آ. ف


رعایت قوانین شهر سازی، حفظ کیفیت سیمای بصری شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار