همایش هویت ایرانیان مساله هویت را از نگاه علوم سیاسی و تاریخ بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عباسی رییس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز گفت: همایش هویت ایرانیان از منظر علوم سیاسی و تاریخ  یکی از مجموعه همایش‌هایی بود که برای معرفی هویت ایرانیان برگزار شد.

وی افزود: پروژه علمی هویت ایرانیان یکی از پروژه‌های مهمی است که متناسب با فرصت‌ها و چالش‌هایی که در حوزه هویت برای ایرانی‌ها پیش آمده در دانشگاه شیراز به عنوان یکی از قطب‌های جامع کشوربا همکاری نهاد رهبری در شیراز و دفتر تبیین اندیشه‌های رهبری در حال اجرا است.

رییس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز، هدف برگزاری این مجموعه همایش‌های علمی را بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها و آسیب شناسی هویت در ایران خواند و گفت: هجمه‌های زیادی بر لایه‌های هویت ایرانی که عموما از خارج کشور است وارد می‌شود.

عباسی اضافه کرد: هدف از برگزاری این همایش‌ها معرفی هویت واقعی ایرانی اسلامی و آشنایی با رهبران و اندیشمندان انقلاب اسلامی است برای همین منظور کمیته‌های مختلفی در حوزه‌های های مختلف علمی از جمله جامعه شناسی، هنر، زبان، سیاست تشکیل شده است و هر کمیته از بعد تخصصی به معرفی هویت ایرانی می‌پردازد.

رییس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز بیان کرد: دستاورد این همایش در همایشی مشترک بررسی خواهد شد.

همایش هویت ایرانیان با حضور اساتید تاریخ و علوم سیاسی دانشگاه شیراز و موسی نجفی پژوهشگر و مورخ برگزار شد.

انتهای پیام/چ

هویت ایرانیان از منظر علوم سیاسی و تاریخ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.